Oglas
Oglas
· · Коментари: 0

Сигурност у куповини аутомобила и вожњи

Безбедност у саобраћају је одувек била тема која никога не оставља равнодушним, која нас и све једнако дотиче око чије важности ће се сложити чак и особе чија су мишљења супротстављена по свим другим питањима

1630337155_auto-1.jpg
Фото: Пиxабаy
Oglas

Било да сте активни или пасивни учесник у саобраћају, питање безбедности се, под претпоставком да су саобраћајнице задовољавајућег квалитета, увек тицало два фактора: стања возила којим се управља и стања у ком се тим возилом управља. Уколико купујете нови или већ имате аутомобил чије стање добро познајете и уколико на славља одлазите искључиво таксијем, сигурно је да сте у нешто бољој позицији у односу на остале, ипак, због свих учесника у саобаћају, осврнућемо се на неколико ствари на које треба обратити пажњу када је безбедна вожња у питању. 

Половњаци-провера аута по броју шасије

Куповина аутомобила, посебно половног, никада није представљала једноставан подухват, а ситуација се посебно закомпликовала последњих година, када се на тржишту у Србији појавио велики број половних возила увезених из иностранства. Ауто плацеви ничу на све стране, нуде се могућности куповине на кредит без учешћа, док у неким случајевима купац чак не мора ни да буде у сталном радном односу како би остварио право куповине на рате. Стиче се утисак да је могуће пронаћи ауто за свачији џеп, док проблем настаје када се мало детаљније проучи читава ситуација. Није тајна да се препродавци баве враћањем километраже како би постигли бољу цену приликом продаје, али тај чин може доведе до прикривања мноштва других проблема. Када се ради о самој километражи, ту је највећа штета у томе што је купац преварен за одређени део укупног износа цене возила, али лажна километража може да створи и лажну слику о стању у ком се аутомобил заиста налази, о потребним сервисима и томе колико је поуздан. Зато је најбоље уз помоћ броја шасије или ВИН броја (Вехицле Идентифицатион Нумбер) који се састоји од 17 карактера, на једној од многобројних онлине платформи проверити историју возила. Осим километраже, ту је могуће стећи и увид у то да ли је аутомобил био у саобраћајној несрећи или  је коришћен као такси возило.  Посебан безбедносни ризик представљају аутомобили рестаурирани након саобраћајних незгода, на којима није извршена комплетна дијагностика последица, и који се ’’шминкају’’ искључиво ради продаје. Зато је провера аута по броју шасије свакако корак који не треба прескочити.


Изнајмљивање аутомобила

Чак и ако сте успешно савладали први проблем и сада се налазите за воланом поузданог аутомобила, то не значи да сте, бар када се ради о вама, и даље безбедни. Другу половину проблематике чини, као што смо поменули, стање у ком ћете возити тај аутомобил. О било ком типу прославе да се ради, свакако да је једноставније запутити се сопственим возилом, и већина је склона да то уради без превише размисљања. Међутим, проблем настаје приликом повратка, а није редак случај да се појави и раније с обзиром на то да, на пример, церемонија свадбе почиње од раног јутра. Веома практично решење за овај проблем пружа изнајмљивање аутомобила за свадбе. Наравно да се можете превести уз помоћ таксија, само што то подразумева промену неколико возила, посебно ако рута иде по класичном систему од куће, до младе или младожење, преко општине и цркве, па потом до ресторана. Чак и да се ради о прилично кратким релацијама, рачуница је и више него јасна, при чему треба имати у  виду да вам неће у сваком тренутку и у близини бити на располагању слободно возило. Друга и далеко практичнија опција би било изнајмљивање аутомобила са вожачем, чиме можете да обезбедите жељени комфор, одаберете модел и проведете дан без додатног и непотребног стреса.

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas