· · Коментара: 0
САОБРАЋАЈ

Да није било ОВОГ човека ТУКЛИ бисмо се на УЛИЦИ сваки дан!

"Отац" саобрачајних знакова никада није научио да вози кола, а дозволу су му - поклонили.

1599826818_new-york-2253292_1280.jpg
Фото: Пиксабеј

Гужве у саобраћају настале су и пре аутомобила, па се деветогодишњи Вилијам Флепс Ино 1867. "заглавио" са мајком у на улицама Њујорка и почео да размишља како да то реши.

О томе је касније писао: "Та прва саобраћајна гужва заувек ми је остала у сећању. Било је само десетак коња и кочија, а било је потребно мало реда како би се саобраћај кретао. Ипак, нико није тачно знао шта да ради; ни возачи ни полиција нису знали ништа о контроли саобраћаја."

Гужва Фото Пиксабеј

Прочитајте још: Да ли знате како је бренд "Кадилак" добио име? (ФОТО)

Године 1899. Ино је напустио успешан посао са некретнинама и остатак живота посветио спровођењу концепата за разуман и уређен превоз.

Написао је први саобраћајни правилник за Њујорк.

Три године касније развио је градски саобраћајни правилник за Њујорк , први у свету. Убрзо, дизајнирао је сличне саобраћајне планове за Лондон и Париз.

Тукли се на улици
Свађе између полицајаца, таксиста и возача камиона биле су честе, а неретко су решаване - пендреком. Јавност је критиковала овакву ситуацију, али нико ништа није предузимао.
Гужве су биле неподношљиве, роба се сатима превозила.

Иако је број кочија, теретних кола, аутомобила и камиона био далеко мањи него данас, гужве у Њујорку биле су честе, а велики део саобраћаја био је транспорт робе, па су цене производа биле веће - због утрошеног времена.

Његова велика шема управљања саобраћајем обухватала је много елемената које данас узимамо "здраво за готово": знакове заустављања, једносмерне улице, такси станице, кружне токове и пешачка острва.

Вилијам Ино Фото: Пиксабеј

Прочитајте још: Италијани су га звали "фиат 126", Пољаци "малух", а ми - пеглица! (ФОТО)

Тако је први кружни ток постављен у Њујорку 1905, а две године касније у Паризу. Једносмерне улице означене су у Њујорку 1908. године и у Буенос Аиресу 1910.

Три принципа вожње.

Ино је следио три принципа приликом развоја своје шеме безбедности у саобраћају:

  • сажета, једноставна и праведна правила, лако се разумеју и поштују.
  • правила морају бити постављена и дистрибуирана тако да нема оправдања да их не познајете.
  • полиција мора бити овлашћена да их спроводи, а мушкарци би требало да буду обучени.

Прочитајте још: Да ли су ваши ЉУБИМЦИ БЕЗБЕДНИ док их превозите у колима?

Занимљиво је да отац безбедности у саобраћају никада није научио да вози, већ је - ангаживао возача. Истина, добио је почасну возачку дозволу, коју му је издала француска полиција 1912. године.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.