· · Коментара: 0
ЗДРАВЉЕ

ИЗБЕГАВАЈТЕ ИХ: Намирнице које уништавају вашу интелигенцију!

Како бисте дуже и здравије живели, неке намирнице је потребно избацити из свакодневног живота

1614450104_shopping-2613984_640.jpg
Фото: Пиxабаy

Када је у питању исхрана, постоје свакакве врсте хране - нека је одличан савезник против гојења, док друге стимулишу когнитивне функције и побољшавају памћење. С друге стране, одређена храна има разарајући учинак на функције мозга, па нутриционисти саветују да је конзумирате умерено како бисте ограничили негативан утицај.

Прочитајте још: Направите сами напитак који чисти плућа: Спас за пушаче!

1. Зашећерени производи

Шећер и зашећерени производи нису лоши само за вашу линију, него и за функционисање мозга. Дугорочна конзумација шећера може да створи неуролошке проблеме и погорша способност памћења. Такође, може да умањи способност учења, због чега је препорука да избегавате шећер, кукурузни сируп и остале производе са високим уделом глукозе.

2. Алкохол

Познато је да алкохол дугорочно штети јетри, али и да узрокује "магловити мозак". Као што назив упућује, реч је о томе да осећате менталну конфузију, утИче на то да не можете да размишљате бистро и памтити. Срећом, симптоми ће се повући чим престанете да конзумирате алкохол или га ограничите на једно до два пића дневно.

Фото: деспоситос

3. Брза храна

Брза храна може да промени хемикалије у вашем мозгу, те води до симптома повезаних са депресијом и тескобом. Поред тога, храна са високим уделом масноћа узрокује симптоме сличне апстиненцијској кризи када престанете да их конзумирате. Та храна утиче на производњу допамина, важног хормона који подстиче осећај среће и опште добробити. Допамин утиче и на когнитивне функције, способност учења, будност, мотивацију и памћење. Зато је важно избегавати храну са пуно масноће.

4. Пржена храна

Готово све прерађене намирнице садрже хемикалије, боје, адитиве, вештачке ароме, конзервансе и као таква утиче на понашање и когнитивне функције због хемикалија које изазивају хиперактивност, код деце и одраслих. Пржена и прерађена храна полако уништава живчане ћелије лоциране у мозгу. Неке масноће су опасније од других - сунцокретово уље сматра се једним од најтоксичнијих.

Фото: деспоситос

5. Пресољена храна

Со утиче на крвни притисак, што тешко пада вашем срцу. Истраживања сугеришу да висок ниво соли утиче на когнитивне функције и смањену способност размишљања. Другим речима, слана храна утиче на интелигенцију. А, како да за само 10 секунди снизите висок крвни притисак.

6. Рафиниране житарице

Све врсте житарица, осим оних целовитих које су богате влакнима, лоше утичу на функционисање мозга и здравље генерално. Ако редовно конзумирате рафиниране житарице, све производе од белог брашна, ризикујете брже старење организма, те губитак памћења и "магловити мозак".

7. Прерађени протеини

Протеини су грађевни блокови мишића и јако су важни за правилно функционисање тела. Месо је најбогатији извор висококвалитетних протеина, али избегавајте прерађене намирнице попут салама, кобасица и слично. За разлику од природних протеина који подстичу нервни систем, прерађене беланчевине чине супротно. Држите се рибе, млечних производа, ораха и семенки, које су природни и квалитетни извори протеина.

8. Вештачки заслађивачи

Када људи желе да смршају, склони су да мисле да ће им помоћи ако шећер замене вештачким заслађивачем. Истина је да имају мање калорија, али исто тако могу да учине више штете него користи. Ако се користе дуго, могу да узрокују оштећење мозга и утичу на когнитивне способности, поготово ако користите велике количине заслађивача.

Прочитајте још: ПАЗИТЕ: Ове ствари могу озбиљно да вам угрозе живот!

9.  Никотин

Упркос чињеници да никотин није прехрамбени производ, важно је споменути га јер уништава мозак ограничавањем протока крви у мозак, заједно с глукозом и кисеоником. Никотин не само да утиче на прерано старење, лош задах и повећава ризик од рака плућа, него утиче на производњу и функцију неуротрансмитера стискањем капилара, ситних крвних судова који играју кључну улогу када су у питању мождане функције.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.