· · Коментара: 0
историја

МИСТЕРИОЗНИ ТРАМВАЈ: Зашто у главном граду СРБИЈЕ на улицама НЕМА БРОЈА ЈЕДАН?

Београдским улицама више од једног века клопарају и вуку се трамваји свакодневно превозећи хиљаде престоничана на ову и ону страну.

1596106165_Depositphotos_7757818_s-2019.jpg
Фото: Депосит

И док је “Двојка” стекла култни статус и кумовала строгом центру града, линија 1 је остала мистерија о чијем (не)постојању се годинама расправља.

Крајем 19. века, када је Београд више личио на турску касабу него на европску метрополу, коњска запрега је на траси од Калемегдана до Славије повукла први престонички трамвај. Био је то 14. октобар 1892. године, а новоустановљена линија добила је име, логично, број 1.

Прочитајте још: Ово је једно од ОМИЉЕНИХ ЛЕТОВАЛИШТА СРБА! Масаже доступне свима НОН СТОП, а тест на корону НЕ ТРЕБА (ФОТО)

Београд је добио трамвај 1892. године.

Све до после Другог светског рата ова линија возила је својом трасом која је краћена и продужавана по потреби. Између два светска рата једно време је чак постојала и линија 1а која је возила од храма Светог Саве, некадашњом Приштинском улицом (данашња Цара Николаја ИИ), до Црвеног Крста.

Године 1947. на улице Београда стигло је “ново светско чудо” – тролејбус. Управо је први престонички тројелбус “украо“ трасу и број трамвају 1. Тако је “јединица“ наставила свој живот као тролејбуска линија.

Прочитајте још: МИСТЕРИЈЕ ТАШМАЈДАНА, овај парк је обавијен велом ТАЈНЕ, многе ствари још увек НИСУ ЈАСНЕ!

Након што је уведена траса од Калемегдана до Лекиног брда – “једанаестица”, линија 1 је нестала.

Тролејбус је дошао 1947. године.

Стање је било тако све до 1978. када се на београдске улице вратио трамвај 1. Овог периода ће се сетити старији суграђани – “јединица” је саобраћала од Калемегдана до Раковице (а касније и до Кнежевца) и то линијом: Калемегдан (Беко) – Пристаниште – Ж. Станица – па даље трасом “тројке” до Раковице.

Прочитајте још: Ушли смо у НАЈЈЕЗИВИЈУ зграду Србије и ШОКИРАНИ смо оним што смо ВИДЕЛИ (ФОТО/ВИДЕО)

Сада већ митска линија 1, дефинитивно је укинута након 1985. јер су надлежни проценили да на њој нема довољно путника што је вероватно била последица њеног делимичног преклапања са линијом 3.

Од тада па до данас, “јединица” постоји само у сећањима и причама старијих суграђана који још памте времена када је клопарала београдским улицама.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.