· · Коментара: 0
Непоновљиви

Модели Аугуста Хорха и данас маме уздахе! (ФОТО)

Није ни чудо што је "Ауди" моћна компанија кад у темељима има и ово непроцењиво наслеђе

1595433836_Horch-830-BL-Sedan-Cabriolet-with-V-8-Motor.jpg
Фото:"Ауди АГ"

Немац Аугуст Хорх је заједно са својим партнером Салијем Херцом основао компанију 14. новембра 1899 у Келну. Пре тога је Хорх радио као један од шефова производње код Карла Бенца. Три године касније сели компанију у Рајсенбах и 10. маја 1904. оснива компанију "Хорх и Цие моторвагенверке АГ" у Цвикауу. Али, после проблема са шефом финансија Хорх оснива нову компанију 16. јула 1909. и назива је "Хорх" међутим , морао је да мења назив  јер је неко други већ имао право на то име (његови бивши ортаци).

Фото:"Ауди АГ"

Али, 25. априла 1910. Хорх региструје комапнију "Ауди аутомобилверке" у Цвикауу! И Ауди је у ствари латински назив за немачку реч "хорцхен" што значи "слушај"...

Већ 1932. обе компаније из Цвикауа "Хорх" и "Ауди" се удружују са компанијом ДКW и настје Ауто Унион у Саксонији, а њихов најуспешнији модел "сребрну стрелу", коју је развио Фердинанд Порше возе за Ауто Унион рејсинг тим Ханс Штук, Тацио Нуволари, Ернст фон Делијус, Бернд Роземајер...

Али, вратимо се почетку прављења аутомобила Хорха.

Фото:"Ауди АГ"

Првобитно је компанија почела да производи аутомобиле са 4,5 и 10 КС са два цилиндра 1901. У марту 1902. представио је модел са четири цилиндра и 20 КС. Био је супериорнији по много чему од модела Мерцедеса или Бенца. Годину дана касније Хорх је на сајму у Франкфурту представио један такав модел, али је већ у августу 1904. развио мотор са шест цилиндара који су на тркама, еквиваленту данашњег светског шампионата са успехом возили најпознатији возачи тог доба попут Рудофа Штоса.

Прочитајте још: Рођен нови ауто-гигант "Стелантис"

Компанију Хорх је 1920. контролисао као већински власник Мориц Штраус који је знатно допринео  да аутомобили Хорха добију светска признања за јединствени дизајн и уметност на точковима.
У 1923, години Пол Дајмлер, добар пријатељ Штрауса радио је за Хорха као шеф инжењера на развоју мотора са осам цилиндара! Био је то први осмоцилиндраш који је ушао у серијску производњу,

Прочитајте још:Да ли знате ЗАШТО скоро половина света вози аутомобиле ЛЕВОМ СТРАНОМ?

Небројени су модели који су и дан данас међу најлепшима који су икада направљени.
Хорх је још један пионир аутомобилске индустрије који је знатно утицао на развој возила до данас.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.