· · Коментара: 0
исхрана

Намирнице у којима се налазе ПРИРОДНИ ИЗВОРИ ЦИНКА: Његова дејства на имунитет су велика

Одговарајућа количина цинка је неопходна телу да би имао довољно снажан имуни систем, брже се опорављао од инфекција, болести и повреда

1606474023_Depositphotos_107054716_s-2019.jpg
Фото: Депосит

Знате за ону стару изреку да прехлада која се лечи траје седам дана, а она која се не лечи - недељу? Е, па, та изрека пада у воду само ако почнете да узимате појачано цинк - тада можете да скратите прехладу за пар дана.

Међутим, најбоље је да то не чекате, већ да редовно у своју исхрану укључујете намирнице које ће вам обезбедити природни извор овог драгоценог минерала. 

Прочитајте још: Жене, ево решења за ХОРМОНСКЕ ПОРЕМЕЋАЈЕ! Два чаја који ће вас спасити

1. Месо и јаја

Ове намирнице су на првом месту и код нас су често заступљене у исхрани. На пример, једна дебља шницла од пилећег белог меса обезбедиће вам 20 одсто дневне потребе цинка. Ако доручкујете два јајета, рачунајте да сте дошли до 30 одсто. Ако сте вегетаријанац или веган, морате се мало више позабавити биљним богатим изворима.

Фото: Депосит

2. Поврће

Печурке, спанаћ, броколи, кељ али и бели лук - сви они садрже не само цинк већ и значаје друге витамине и минерале. Шака печурака - 3 процента дневних потреба за цинком. Слично је и са кељом.

А не заборавите да су све то намирнице са врло ниском калоријском вредношћу, значи - погодне за дијету.

3. Махунарке

Иначе добри "пријатељи" здравог стомака - пасуљ, леблебија, сочиво - садрже такође цинк. Ако направите од леблебије хумус (а рецепт ћете наћи овде, врло је једноставан а састојци су јефтини) и поједете за доручак само 50 гама, добијате 8 одсто дневно препоручене количине цинка.

Прочитајте још: Шта хладан нос говори о вашем здрављу?

4. Семенке

Ораси, семе бундеве, пињоле - све су то одлични извори цинка - а погодни за колаче, али и за слана јела - посипање по пасти, салатама, хлебу!

Немојте да затварате очи пред чиа семенкама, колико год вам делују неугледне и неукусне. Прво, супер су укусне, друго, лако се спремају и можете их помешати са воћем по жељи, а треће, у само 30 гр добијате 12 одсто дневне потребе за цинком.

Фото: Депосит

5. Интегралне житарице

Звучи досадно, али - ако вам је до здравља и имунитета - навикните да вам буде занимљиво! Уз све остало што вам ове скромне и јефтине биљке доносе, добијате и цинк - у шољи сировог јечма, чак 27 одсто потребне дневне дозе овог драгоценог минерала за ваш имунитет. Ту су и киноа и смеђи пиринач.

Прочитајте још: Чисти крв, лечи несаницу, штити нервни систем: БИЉКА која решава многе проблеме!

Наравно, ако имате могућности и нешто комфорнији кућни буџет, не заборавите на остриге, крабе и друге ракове. Ако немате могућности за то, наш једноставан списак од 5 врста намирница биће више него довољан да обезбедите дневно потребне дозе цинка и ојачате максимално имунитет.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.