· · Коментара: 0
природно

Неке намирнице могу природно да помогну да РЕШИТЕ ПРОБЛЕМ НЕСАНИЦЕ

Квалитетан сан смањује ризик од одређених хроничних обољења, одржава здравље мозга и оптимизује наш имуни систем. С

1615742361_Depositphotos_22187913_s-2019.jpg
Фото: Депосит

Стручњаци кажу да нам је у просеку потребно од седам од девет сати неиспрекиданог ноћног сна, како би наш организам правилно функционисао.

Прочитајте још: Першун и коријандер: Употреба, укус и здравствене бенифиције

Ипак, све је више нас који спавамо краће, а чест проблем је и несаница. Много је савета како да осигурамо квалитетан сан, а један од најбољих (и наздравијих!) је свакако и промена режима исхране.

Сазнајте које су намирнице кључне за добар сан.

Бадеми

Ово орашасто воће пуно је нутријената неопходних за правилно функционисање целог организма. Поред фосфора, рибофлавина, влакана, мононезасићених масти и антиоксиданаса, бадеми садрже и манган. Редовним конзумирањем ових орашастих плодова, умањујемо ризик од одређених хроничних болести, попут дијабетеса типа 2 као и срчаних обољења. Бадеми су и сјајан извор мелатонина, хормона који регулише унутрашњи сат и сигнализира телу када да се припрема за спавање. Уз све то, садрже и магнезијум, који побољшава квалитет сна, те се нарочито препоручује особама које пате од несанице.

Фото: Депосит

Ћуретина

Киви
Киви је воћка с веома мало калорија, а много здравствених бенефита. Богат је витаминима Ц и К, побољшава рад органа за варење, уклања упале и смањује ниво холестерола у крви. Према студијама, киви такође утиче на побољшање квалитета сна, па се зато препоручује као оброк пред спавање.

Богата протеинима, ћуретина садржи и многобројне витамине и минерале, као што су фосфор и селен. Такође, ћуреће месо садржи триптофан – амино-киселину која подстиче производњу мелатонина.

Чај од камилице

Поред тога што садржи флавоне, антиоксидансе који ублажавају упалне процесе (они доводе до неких врста канцера и срчаних обољења), чај од камилице унапређује рад имуног система, смирује нервни систем и уклања депресију и анксиозност. Уз све то, овај напитак садржи апигенин – антиоксидаст који изазива поспаност и уклања несаницу.

Прочитајте још: Поморанџа спречава упалу грла, штити зубе, а маска од ње чини чудо за лице

Фото: Депосит

Сок од вишње

Једна чаша сока од вишње садржи 17% више калцијума него што је препоручен дневни унос за жене. Овај сок богат је антиоксидансима, а показао се делотворним и код несанице, јер је богат и мелатонином. Наравно, подразумева се да конзумирате природни сок од вишања, без додатог шећера и конзерванаса.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

 

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.