Oglas
Oglas
· · Коментари: 0
ПИВО

Омиљено пиће сваког мушкарца су првенствено правиле жене, а онда су кренуле оптужбе о вештицама

Какве везе имају вештице са вашим омиљеним пићем - пивом? Одговор сазнајте у наредним редовима.

1617035848_Depositphotos_33481673_s-2019.jpg
Фото: Депозит
Oglas

Постављајући ово питање студентима на предавањима из америчке књижевности и културе, Стивен Харис из Тхе Цонверсатиона добијао би тишину или нервозан смех.

Историја пива упућује на нимало чаробно наслеђе трансатлантских предрасуда и родних улога.

Историја о настанку пива
Све до 16. века пиварство је било женски посао, све док није започела прљава кампања оптуживања жена које се баве пивом да су вештице. Добар део иконографије коју данас повезујемо са вештицама, од шиљастог шешира до метле, можда је произашао из њихове повезаности са пиварицама.

Људи пију пиво већ 7000 година

Људи пију пиво већ готово 7000 година, а изворно су се производњом бавиле жене. Од Викинга до Египћана, жене су кувале пиво за верске обреде, али и као практичко и калоријама богато пиће за кућну упорабу.

Прочитајте још: Направите сами ПИВО које ЈАЧА ИМУНИТЕТ у свом дому! (РЕЦЕПТ)

Од каменог доба до 18. века, али и потом пиво је било део домаћинства у већини породица у Енглеској и другим деловима Европе.

Ово пиће било је јефтин начин конзумације и конзервирања житарица.

За радничку класу пиво је представљало важан извор храњивих састојака, пуно угљених хидрата и беланчевина. Будући да је напитак био тако чест у исхрани просечне особе, ферментација је многим женама била један од уобичајених кућних послова.

Неке предузетне жене изнеле су ову кућну вештину на тржиште и почеле да продају пиво. Удовице или неудате жене користиле су своју ферментацијску вештину како би зарадиле додатни новац, док су се удате жене удружиле са својим мужевима како би водиле пиварски посао.

Пивари су оптуживали пиварице да су вештице!

Вратимо се на тржнице у Енглеској у средњем веку или ренесанси, вероватно ћемо пронаћи необичан призор жена које носе високе шиљасте капе. У многим случајевима те су жене стајале испред великих котлова, али нису биле вештице, него су се бавиле пивом.

Прочитајте још: Сви га воле, јер подиже расположење, али удара и у мозак и то не због алкохола

Шиљасте капе за препознатљивост
Носиле су високе шиљасте капе како би купци могли да их виде на препуној тржници.

Своје пиво превозиле су у котловима. А оне које су пиво продавале изван трговина, нису држале мачке зато што су блиске демонима, већ да би мишеве држале подаље од жита.

Неки тврде да иконографија коју повезујемо са вештицама, од шиљастог шешира до котла, потиче од жена које су биле мајсторице у кувању пива.

Баш кад су се жене учврстиле на тржиштима пива у Енглеској, Ирској и остатку Европе, започела је реформација. Верски покрет, који је настао почетком 16. века, проповедао је строже родне норме и осуђивао врачање.

Мушки пивари видели су своју прилику. Како би смањили конкуренцију у трговини пивом, оптуживали су неке пиварице да су вештице и да користе котао за припрему чаробних напитака уместо пића. Нажалост, гласине су узеле маха.

Прочитајте још: РАКИЈА каже: "Хоћу да се женим!" А, шта каже мушкарац који пије ПИВО?

Неки мушкарци заправо нису веровали да су пиварице вештице. Међутим, многи су веровали да жене не би требало да троше време на израду пива.

Фото: Депозит

Тај поступак је дуготрајан и тражи преданост. Сатима се припремао але, чистили се подови и дизали тешки снопови ражи и жита. Да жене не кувају але, имале би знатно више времена за одгајање деце. У 16. веку неки градови су, попут енглеског Честера, забранили већини жена да продају пиво, забринути да ће младе супруге постати старе уседелице.

Доминација мушкараца у индустрији пива се задржала

Доминација мушкараца у индустрији пива се задржала, десет водећих пиварских компанија на свету воде директори и углавном имају све мушке чланове управе.

Прочитајте још: Након објављеног истраживања о пиву жене ће бити љуте, а мушкарци пресрећни

Водеће пиварске компаније обично приказују пиво као мушко пиће. Неки научници чак су отишли толико далеко да су огласе за пиво називали "приручницима за мужевност". Чини се да таква полна дискриминација постоји и у мањим занатским пиварама.

Студија Универзитета Стенфорд открила је да док 17 посто пивара има директорку, само 4 посто тих подузећа запошљава мајсторицу пива, односно стручног надзорника који надгледа поступак кувања.

Не мора бити тако. Кроз већи део историје није било тако.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas