· · Коментара: 0
ЗДРАВЉЕ

Осам савета како да будете здрави и у форми уколико немате довољно времена

Сви знамо да је за здрав живот најбитније уравнотежена исхрана, вежба, сан, смањење порока, односно унос цигарета и алкохола

1597663768_Depositphotos_45032139_s-2019.jpg
Фото: депоситпхотос

Ипак, за милионе људи постизање овог циља је веома напорно. Мањак воље и недостатак времена, могу вас довести до стања где ћете се осећати поражено и беспомоћно.

Прочитајте још: Студије кажу да због овога треба радити ЈОГУ: Ево како вам може ПОМОЋИ

Након затварања спортских центара и теретана, због пандемије корона вируса, постоје и једноставне вежбе којима можете постићи жељене резултате без превеликог напора.

Фото: деспоситос

Црна рибизла

Пуна је антоцијанинима и снажним антиоксидансима за које се показало да смањују ризик од срчаних проблема и дијабетеса. Научници са Универзитета у Ливерпулу, открили су да узимање екстрата црне рибизле, током осам дана, на исти начин има утицај на шећер у крви, као да четири недеље редовно вежбате. Студија је показала, да је њихов екстрат ЦурраНЗ , побољшао осетљивост на инсулин за 22% и смашнњио један шприц шећера након оброка. Ц - реактивни протеин, такође је смањен за 24%.

ЦурраНЗ екстрат садржи антоцијанине екстраховане из новозеландске црне рибизле који имају највиши ниво ових антиоксиданата у свету. Препоручљива дневна доза је 600 мг.

Вежбе за истезање

Ако немате времена за провођење сатима у теретаним покушајте са кратким вежбама на поду за истезање - Недостатак времена је главна препрека код вежбања, али само десет минута уколико одвојите за пар вежби попут трбушњака и истезања ногу и леђа, три пута недељно, може дати значање здравствене користи.

Прочитајте још: Направите РУСКИ ЗАОКРЕТ и решите се САЛА НА СТОМАКУ: Вежба са којом "ГОРЕ" сви трбушни мишићи (ВИДЕО)

 

Фото: деспоситос

Миксована дијта

Помешајте Микс Н дијету са једењем специфичних комбинација хране која повећава апсорпцију хранљивих састојака које садрже. На пример, витамин Ц појачава апсорпцију гвожђа, па је добра идеја пити сок од помораџе док једете храну богату гвожђе, попут црвеног меса или спанаћа.

Витамини А, Д, Е и К лакше се апсорбују кад их поједете са малом количином масти - па додајте мало прелива на бази уља да побољшате предности салате.
Витамин Д, повећава унос канлцијума у организам, који је значајан за јачање костију, а налази се у масној риби, јајима и обогаћеним намирницама. 

Фото: деспоситос

Вежбање уз музику

Све је лакше уз музику, па чак и вежбање. Неки људи који су радили кардио тренинге на трци, а слушали су музику, готово минут дуже су били успешнији од оних без музике.  Тај један минут, представља озбиљну разлику према стручњацима, јер свака особа после шест минута осећа се као да трчи по планини, па би у том смислу 60 секунди више значило много.

Дисање из дијафрагме

Коришћење мишича преко ребара за дисање, резултирано је кратким дахом, зато се користе стомачни мишићи да бисте дубље увукли ваздух у плућа. Дисање из дијафрагме учи се углавном на јоги и пилатесу. Трбушњаци дају више кисеоника крвотоку, што резултира спорији рад срца, нижи крвни притисак, бољу концентрацију и нижи ниво стреса.

Фото: деспоситос

Напрезање очију

Гледање у екран сатима може довести до замора очију, а постоје и докази да особе које дуго седе за екранима, обично постају кратковиди. Истраживања су открила једноставан трик за побољшање фокуса и напрезања очију.

Потребно је само да се на пар секунди загледате у врх свог носа сваких 20 минута. Такође, моете затворити очи или гледати кроз прозор неколико минута.

 

Алкохол лоше утиче на наш мозак, али наше тело производе ензиме како би смањило штету. Професор Роберт Пикард са универзитета Кардиф каже да је особа највише изложена ризику, она која има најбезобразнији начин испијања пића

Време за устањање

Дуго седење повећава ризик од ране смрти. Не рачуна се само број сати који седите, већ колико често стојите, тврде научници. Добра вест је да устајање на сваких 30 минута, може преполовити ризик од ране смрти.

 

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.