· · Коментара: 0
минерал

Ове 3 намирнице су ИЗВОР КАЛЦИЈУМА, а МЛЕКО није међу њима

Калцијум је изузетно важан минерал који захтева наше тело. Кључан је за здравље костију, зуба, нервног система, контракцију мишића и контролише згушњавање крви.

1601554603_Depositphotos_63408591_s-2019.jpg
Фото: Депосит

Потребан дневни унос калцијума за одрасле је 1 000 мг за одрасле и 1 200 мг за старије од 50 година, док се за децу узраста између 4 и 18 година препоручује 1 300 мг.

Главни извор калцијума у исхрани су млечни производи. Међутим, због нетолеранције на лактозу, проблема са варењем и цревима или веганским избором начина исхране многи људи избегавају конзумирање млечних производа. Како онда да телу обезбедимо довољан унос калцијума?

Фото: Депосит

Прочитајте још: Моћни зачин: ПРАХ који даје ДОБРО ЗДРАВЉЕ

Калцијум можете пронаћи и у исхрани биљног порекла. Евокоје 3 намирнице имају највише калцијума, а нису млечни производи:

1. Зелено поврће

Тамнозелено лиснато поврће попут кеља и спанаћа садрже од 84 до 142 мг калцијума у 70 до 95 г куваног поврћа. Додавањем зеленог поврћа у смутије, припрема зелених чорби и потажа или салата од сировог спанаћа или кеља помоћи ће да вашем телу обезбедите повољну количину калцијума.

2. Биљни млечни производи

Производи од соје попут сојиног млека или тофу, један су од најбољих извора калцијума биљног порекла и одлична алтернатива млечним производима. Пола шоље тофуа обезбедиће око 86 процената калцијума који је потребан вашем телу на дневном нивоу. Ове намирнице су такође одличан извор влакана, витамина и минерала. Сојино млеко је добра алтернатива правом млеку, па га можете сипати у кафу, смути, шејк, чај или са њим припремати укусне веганске посластице.

Фото: Депосит

Прочитајте још: Ова ДВА чаја би морала да има у кући СВАКА ЖЕНА

3. Орашасти плодови и семенке као суперхрана

Орашасти плодови и семенке, посебно бадеми и бразилски орах, представљају богат извор калцијума. Чиа семенке задовољавају око 18 % дневне потребе за калцијумом и сматрају се за супер здраву намирницу. Редовно конзумирање орашастих плодова може вам помоћи да се одрекнете лоших навика у исхрани јер су добра алтернатива за нездраве грицкалице, помажу да скинете вишак килограма, регулишу крвни притисак, смањују ризик од кардиоваскуларних обољења и метаболичких болести попут дијабетеса типа 2.

ПРАТИТЕ НАС НА ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.