· · Коментара: 0
САВЕТИ

Намирнице које су СПАС за жене у МЕНОПАУЗИ: Ову храну одмах уврстите у свакодневну исхрану јер је богата омега-3 киселинама и протеинима!

Погледајте неке од најбољих и врло корисних антиинфламаторних намирница које би жене које пролазе кроз менопаузу требале да једу.

1614633209_Depositphotos_47684611_s-2019.jpg
Фото: Депозит

Менопауза се јавља када жена престане да добија менструацију. У овој фази периоди обично постају ретки, јављају се једном током неколико месеци или чак година, пре него што потпуно престану. Обично се јавља између 45. и 55. године, али се може развити и пре или после ове старосне групе. Симптоми менопаузе укључују ноћно знојење, навале врућине, лошу концентрацију, анксиозност, сувоћу вагине и промене расположења.

Прочитајте још: Лажирала трудноћу како би задржала дечка, а онда је уследио један сасвим неопрезан потез

Одржавање здраве исхране и редовно вежбање не само да могу помоћи женама да се осећају боље, већ и дугорочно побољшати целокупно здравље.

Краткорочни проблеми

Избегавање зачињене хране, пушења, пијења, висококалоричне хране и газираних пића може помоћи у симптомима менопаузе. Конзумација производа од соје може помоћи симптомима менопаузе јер соја садржи једињење названо Исофлавонес које опонаша деловање естрогена.

Дугорочни проблеми

Дугорочно, понављајући симптоми менопаузе могу изазвати остеопорозу и кардиоваскуларне проблеме. Вежбања попут Кегелових вежби јачају мишиће дна карлице, што помаже у спречавању или смањењу уринарне / цревне инконтиненције. Менопауза може довести до анксиозности. Вежбе медитације и дисања могу помоћи у опуштању тела и ума. 

Храна коју треба уврстити у исхрану:

Храна богата влакнима
Кад год је то могуће, одлучите се за храну богату влакнима и интегралне житарице, попут тестенине од интегралне пшенице, интегралних житарица за доручак и махунарки (нпр. Сочиво и пасуљ). Одлучите се за воће и поврће јер садрже пуно влакана.

Бобице: Бобице су природне противупалне снаге. Бобице подржавају здравље мозга, смањују крвни притисак и можда су добре за срце. Уз кардиопротективне благодати естрогена изгубљене током менопаузе, добробити бобица у јачању здравља срца су веома важне. Бобице су такође богате антиоксидантима који помажу у суочавању са стресом, што може помоћи у сузбијању несанице, честе болести жена у менопаузи.

Одлучите се за исхрану богату влакнима!

Лосос: Одличан извор витамина Д, омега-3 и других масних киселина, лосос помаже у смањењу крвног притиска и подржава здравље срца. Истраживање је показало благодати омега-3 масних киселина у решавању анксиозности, депресије и потенцијалном помагању у побољшању менталног здравља жена средњег века. Вегетаријанке се могу одлучити за омега-3 додатке као алтернативу.

Фото: Пиxабаy

Прочитајте још: Српски доктор шокирао изјавом: "Не можете очекивати принца на белом коњу ако сте лудовале до средине тридесетих"

Махунарке: Махунарке попут леблебија, црног пасуља и пасуља помажу у смањењу шећера у крви и у повећању осетљивости на инсулин. Поред обезбеђивања калцијума и витамина Д, махунарке такође могу помоћи у смањењу губитка густине костију.

Целовите житарице: Целовите житарице морају бити део здраве прехране жена у менопаузи. Цела зрна попут хељде и квиноје садрже протеине, влакна, витамин Б и магнезијум. Ова зрна су такође без глутена и имају већу хранљиву вредност од већине традиционалних житарица. Њихов садржај влакана и протеина може помоћи фактору ситости. Другим речима, помаже човеку да дуже остане сит.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.