Oglas
Oglas
· · Коментари: 0
Технологија

Пронађен начин како да се батеријама из возила ПРОДУЖИ радни век

Скупоцене литијум-јонски акумулаторски уређаји могу да добију "други живот" тврде стручњаци "Хонде"

honda-baterije-2.jpg
Фото:"Хонда"
Oglas

Шта урадити с истрошеним батеријама из електричних и хибридних возила? Рециклирање се подразумева али оно није ни мало јефтино, баш као што је цена нове батерије фактор који утиче да електромобили и даље буду веома неконкурентни на тржишту.

Прочитајте још: Како да, кад пазарите половњак, не купите "мачку у џаку"?

Једно од могућих решења је понудила "Хонда мотор Европа" у сарадњи са компанијом "Снам". Ове две компаније истражују могућност да удахну "други живот" батерија као складишта за енергију. Ове две компаније сарађују од 2013. године строго у складу са одредбама Европске уније.

Фото:"Хонда"

"Хонда" развија и веб платформу помоћу који ће дилери моћи да прикупљају искоришћење батерије. Прикупљају се старе литијум-јонске али и "никл-метал-хидрид" батерије из 22 земље. Прикупљене батерије се проверавају да немају нека механичка оштећења, а из оштећених се издвајају скупоцени литијум и кобалт, док се остали материјали рециклирају. Неоштећене батерије се затим пакују на специјалан начин, тако што се велики број њих увеже, у великим постројењима затим се складишти електрична енергија.

Прочитајте још:Сваких 35 секунди "Фолксваген" направи по једног "тигуана"!

План је да се ова складишта користе код електрана које раде из такозваних обновљивих, еколошких извора. На пример, ветрогенератор прави велику количину енергије која у том тренутку не може да се искороисти. Зато се она складишти и у оном моменту, када нема ветра, та енергија може да се искористи.

Фото:"Хонда"


Принцип је, у суштини веома једноставан, али захтева добро планирање и организацију прикупљања и обраде истрошених батерија из возила.

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas