· · Коментара: 0
ШОПИНГ

Маркетинг стручњак упозорава: Не наседајте на ЦРВЕНА слова приликом куповине, јер је то ТРИК!

Колико пута вам се догодило да одете у куповину једне ствари, а из радње изађете са десетак њих, које не знате ни сами зашто сте узели?

1620040035_Depositphotos_272603790_xl-2015.jpg
Фото: Депозитфото

Разлог се крије у утицају ком смо, несвесно, били изложени приликом куповине, а на нас је извршен путем боја, мириса и(или) мизике у одређеном продајном објекту. У којој мери се стручњаци у маркетингу, а у којој у продаји, воде психологијом боја, односно њиховим утицајем на потенцијалног купца, појашњава Тијана Адамов Игњатовић, експерт за маркентишке комуникације:

Прочитајте још: Пажљиво чувајте ЧУВАРКУЋУ! Ако ово јаје пукне, ево шта следи по народном веровању које ЛЕДИ КРВ У ЖИЛАМА

Тијана Адамов Игњатовић

- Познато је да боје директно и снажно утичу на човеково понашање и одлучивање, па можемо са сигурношћу рећи да утичу на понашање потрошача. Стручњаци у маркeтингу и у продаји уважавају психологију боја и увелико је примењују.

Читави тимови се баве психологијом боја!

Постоје читави тимови који се баве истраживањем како боје утичу на продају и у реклами. Према истраживањима, одлуке о куповини заснивамо у највећој мери на изгледу производа, јер највише информација примамо визуелно - каже Адамов Игњатовић.

Прочитајте још: ЦРВЕНА боја без трунке ХЕМИЈЕ: 4 кашике млевене паприке и сок од вишње учиниће ЧУДО!

Где се крије веза између боја, звукова, мириса и људске психологије?

Црна и црвена за поруке
Боје преносе одређене поруке и емоције које су и културолошки условљење. Црна, бела и црвена носе важне поруке. Боја је елемент логотипа компаније, амбалаже, рекламних активности и амбијента продајног простора.

- Сви имамо омиљену и ли ону коју не волимо. Боје, звукови и мириси покрећу емоције. Та тајна веза крије се у чулима, виду, слуху и мирису, које обрађује мозак.

Сви имамо омиљену боју

Чула су важан извор информација за нас и током еволуције била су од пресудног значаја за човеков опстанак. Она имају језик, невербалан, који се дешава без много речи, а веома је значајан. Боје, звукови и мириси утичу на наше емоције, а тиме и на понашање и поступке - истиче Адамов-Игњатовић.

Фото: Депозит

Распродаја је црвена
Ако обратимо пажњу, можемо да приметимо да су најчешће натписи за производе на акцији у црвеној и жутој боји. Показало се да ова комбинација, црвена слова на жутој подлози, најбоље подстичу на куповину. Зато, следећи пут кад видите ову комбинацију боја, размислите још једном!

Која највише подстиче радост и зашто?

- Жута, боја сунца и среће. Она подстиче не само радост, већ и оптимизам. Зато је смајли жут. Жута је боја креативности и интелигенције. Верује се да подстиче комуникацију и убрзава рад нервног система - каже Адамов Игњатовић.

Жута подиже самопоуздање и оптимизам

Интензивна је и лако се уочава. Сматрамо бојом детињства. Такође, подстиче самопоуздање и храброст, и зато је боја детета.

Прочитајте још: Пронађена плоча са авиона Амелије Ерхарт, али не тамо где је нестала!

Мирисни маркетинг
Постоји "мирисни маркетинг". Мириси буде позитивне емоције и подстичу на куповину. Да ли сте приметили како, када уђете у неку продавницу, осетите невероватно привлачан мирис, и једноставно не можете да одолите да нешто не купите, па онда понесете део те дивне емоције кући у виду производа из те радње?

Црвена и жута боја подстичу активност и узбуђење, па тиме и куповину. Црвена нас тера на акцију и хитност - најчешће се зато користи за означавање распродаја.

Црвену користе ланци брзе хране, јер тера на акцију

- Употребљавају је ланци брзе хране и ресторани јер се повезује са осећајем глади. Жута боја се користи за привлачење пажње, изазива позитивна осећања, топлину и енергију, па је користимо када желимо да скренемо пажњу и подстакнемо импулсивну куповину - истиче Адамов.

Прочитајте још: После 735 ГОДИНА: Среле су се ТРИ ПЛАНЕТЕ, стари свет ће се распасти и у ДЕЦЕМБРУ почиње НОВИ ПОРЕДАК

Боја је бренд
Више од 90% потрошача одлуку о куповини доноси на основу изгледа производа, док више од 80% њих то чини на основу боје. Чак 80% компанија зна да је боја одлучујући фактор за препознавање бренда.

На који начин избор музике у рекламним спотовима, кампањама и продавницама утиче на потенцијалне конзументе?

Музика позива циљну групу да купује...

- У великој мери. Првенстено тако што музика "боји" атмосферу спота, преноси емоцију, а затим и помаже да рекламну поруку боље запамтимо и повежемо позитивне емоције и пријатна сећања која она побуђује са конкретним брендом. Ми и дан-данас певамо песме из реклама које смо слушали као деца, иако се оне више не емитују! Када користимо популарну музику, или ону која је омиљена нашој циљној групи, ми јој се на тај начин препоручујемо, комуницирајући да је разумемо и да смо део тог света - каже Адамов.

Прочитајте још: Нико се у историји Србије није звао као он: Да ли знате о коме је реч?

Избор и јачина музике у продајном објекту такође утичу на атмосферу и подстичу одређене емоције, што даље утиче на наше понашање и одлуке.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.