· · Коментара: 0
ИСХРАНА

Савршена Пеган ДИЈЕТА: Губите килограме, а никада нисте гладни

Ова дијета је спој палео и веганске дијете,која због својих правила омогућује губитак килограма, а истовремени изостанак осећаја глади...

1614559869_diet.jpg
Фото: Pixabay

Пеган дијета потпуни хит у свету јер спаја палео и веганске дијете, исхрану засновану на месу и ону која изоставља производе од меса. Пеганска дијета је, дакле, исхрана на бази биљака која уноси неке беланчевине и добре масти животињског порекла.

У складу са принципима палеолитске исхране, избегава се конзумирање прерађене хране и једноставних угљених хидрата

Прочитајте још: Умор, нестабилна тежина, проблеми са здрављем: Шта све указује на то да се мало крећемо?

Пеганска исхрана састоји се од 75% поврћа и 25% животињских протеина (јаја, риба, најбоље органска пилетина). Сва храна коју треба избегавати су: млечни производи, прерађена храна, индустријски шећер, глутен, рафинисана уља.

Извори здравих масти
Ораси: Осим кикирикијаСеме: Осим прерађених семенских уљаАвокадо и маслине: Такође се могу користити хладно прешано уље маслине и авокадаКокос: Нерафинисано кокосово уље је дозвољеноОмега-3: Посебно оне из рибе или алги са мало живе

Прочитајте још: Три разлога зашто је ваш ПРВИ ДЕЈТ био и ПОСЛЕДЊИ

Професионалци говоре о принципима који су се појавили комбинацијом две дијете, истичући шта је дозвољено, а шта забрањено у пеган дијети. Доносимо вам девет принципа на којима се заснива ова дијета:

Прочитајте још: Анђелка Јелић упозорава како препознати ТОКСИЧНУ везу, а како се супротставити НАСИЛНИКУ

  1. Према принципима веганске исхране, не можете јести ништа животињског порекла: месо, рибу, млечне производе, јаја, мед или било који други састојак животињског порекла.
  2. У складу са принципима палеолитске исхране, избегава се конзумирање прерађене хране и једноставних угљених хидрата. Фокус је на воћу и коренима.
  3. У пегану се уклања морска храна.
  4. У пегану постоје три групе хране: поврће, воће и поврће.
  5. Воће је критично у пегановој прехрани јер обезбеђује хранљиве материје, витамине групе Б, витамин А и Ц, влакна и минерале попут фосфора, калијума, магнезијума.
  6. Поврће је неопходно јер је богато витаминима и минералима, витаминима групе Б, минералима попут калцијума, магнезијума, фосфора, калијума, влакана. 
  7. Дозвољене су семенке и суво воће. Богати су магнезијумом, триптофаном и витаминима.
  8. Свињско месо, риба, перад и месо дивљачи су искључени из исхране.
  9. Хлеб, тестенине, прерађена храна и кромпир су искључени из пегана.
Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.