Oglas
Oglas
· · Коментари: 0
Малишан

Сећате ли се "аутобјанкија", омиљеног аутомобила девојака? (ФОТО)

Модел "А 112" је направљен у више од 1,2 милиона примерака у фабрици у Милану

1597836437_autobjanki-aslovna.jpg
Фото:"ФЦА"
Oglas

"Аутобјанки" је италијански произвођач аутомобила који је настао 1955. сарадњом "Бјанкија", "Пирелија" и "Фијата". Био је познат по малим аутомобилима који су били ценовно скупљи од "Фијата" и који су имали доста успеха и на спортским такмичењима.

"Аутобјанки" је 1995. окончао своју историју затварањем фабрике Десио у Милану. Сада су власници бренда "Регистро Аутобјанки", официјелни клуб ове марке из Милана.

Прочитајте још: Суд у Лондону тврди да ова два аутомобила НЕ ЛИЧЕ: Шта ви кажете?

Један од најчувенијих модела био је свакако "А 112" модел који је био присутан и на нашим друмовима.
Овај аутомобил, који би сада био сврстан у класу "супермини" или мали градски аутомобил, правио се на платформи "фијата 128" док је механика била од "фијата 127".

Фото: ФЦА

Представљен је у новембру 1969. као замена за моделе "бјанкина" и "примула" и прављен је, за садашње појмове, невероватно дуго све до 1986. године када га је заменио модел "аутобјанки Y 10" који је извожен под ознаком "ланча Y10". 

Прочитајте још: Да корона није отказала Сајам аутомобила ово би био један од највећих хитова (ФОТО)

"Аутобјанки" је произвођен само у верзији са троје врата. У понуди је био мотор "ОХВ" са 903 кубика, који је уграђиван и у "фијат 850" и који је имао 42 "коњске снаге". Мотор је унапређен 1971.године и имао је 47 КС.

Био је то прави "девојачки" аутомобил јер су оне чиниле 34 одсто купаца просечног узраста од 18 до 24 године!

Фото: ФЦА

Направљено је укупно осам серија "аутобјанкија А112", неколико "специјалних едиција" а посебно се истицала верзија са знаком "шкорпиона" на хауби - "абарт" која је харала тркама у својој класи.

Аутомобил је био дуг 3.230 мм, широк 1.480 мм. Висок 1.340 мм. Међуосовиско растојање је било 2.308 мм што је било довољно за четири одрасла путника. "А 112" је имао  масу од само 670 килограма. Пртљажник је имао за његове димензије, сасвим пристојних 360 литара.

Фото: ФЦА

Био је веома живахан па је могао да језди и 145 километара на час. Трошио је при брзини од 80 км на час 6,2 литре, а при 120 км на час 9,2 литре бензина.

Дизајнер је био Марсело Гандини из чувеног студија Бертоне.

Укупно је направљено тачно 1.254.178 примерака!

                                             Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas