· · Коментара: 0
родитељи

Шта све ДЕТЕ мора да ПОЈЕДЕ у току дана

Дечаци и девојчице школског узраста треба да имају правилно распоређене и уредне оброке: ево шта то подразумева!

1603723377_Depositphotos_37991069_s-2019.jpg
Фото: Депосит

Навике у исхрани породице имају великог утицаја на стицање добрих и лоших навика у исхрани деце школског узраста.

Тако, деца гојазних родитеља, веома често постају и сама гојазна због преобилне и неправилне свакодневне исхране. Породична исхрана у великом броју случајева није правилна и не обезбеђује довољно уношење најнеопходнијих састојака хране. Највећи проблем је у неправилно распоређеним оброцима и у лошој кулинарској обради намирница, због чега се губе многе драгоцене материје.

Прочитајте још: Ако ДЕТЕ ЛАЖЕ, да ли сте се запитали ОД КОГА је то НАУЧИО?

Најчешћи поремећаји код деце предшколског и школског узраста су анемија, гојазност, зубни каријес и неухрањеност.

Дечаци и девојчице школског узраста треба да имају правилно распоређене и уредне оброке. То подразумева да у току дана треба да имају укупно три главна оброка – доручак, ручак и вечеру и две ужине. Главне оброке дете треба да узима у довољно великим размацима, да би било времена да се храна правилно свари и да оно огладни. Пожељно је да дете сваког дана једе бар приближно у исто време.Распоред појединих оброка: доручак од 7-7,15, ужина око 10 часова, ручак од 13 до 14, ужина око 16, а вечера од 19 до 20 часова. Ужина може да буде свеже воће или сок без додатка шећера. Слаткише не би требало давати, јер смањују апетит.

Школско дете троши знатно више хранљивих материја за физичку активност него за раст.

Доручак је веома значајан у исхрани школске деце, јер знатно утиче на психофизичку кондицију и расположење.

Прочитајте још: НЕ ФОРСИРАЈТЕ децу да се ИЗВИЊАВАЈУ јер чините више штете него користи

Доручак је веома значајан у исхрани школске деце, јер знатно утиче на психофизичку кондицију и расположење. То су пре свега, намирнице које садрже доста угљених хндрата: интегрални кекс, млеко, мусли, воћни кашасти сок. полуцрни или црни хлеб, јаја, млади сир, јогурт…

Ручак треба да буде што богатији по квалитету и асортиману, лако сварљив и да не оптерећује органе за варење. Обавезно треба да се састоји од салате од пресног поврћа, супе, меса.Вечера треба да је лагана али хранљива - чорба од поврћа, зелена салата, јогурт, сојино млеко.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.