· · Коментара: 0
ЛЕГЕНДЕ

СВИ су га ЖЕЛЕЛИ, а онај ко га је ИМАО био је КРАЉ АСФАЛТА

"Форд кортина" је седамдесетих био синоним за успешног мушкарца, а до данас их је мало остало у оригиналном стању.

1603873476_fordkortinapiksabej.jpg
Фото: Пиксабеј

Округла светла, металне облоге и дрвена седишта нису једина заоставштина овог британског аутомобила. У свету је од 1962. до 1982. године продато 4,3 аутомобила чувеног модела "Cortina", већина у Великој Британији.

Прочитајте још: Звали су га жаба, ружно паче, коза, а ми смо му тепали СПАЧЕК (Фото/Видео)

Успех на тркама
Током шездесетих и седамдесетих "Ford Cortina Lotus" је био изузетно успешан тркачки аутомобил. Стандардна "кортина" није се користила за трке.

Верзија Cortina рађена је и за Јужну Кореју од 1968. и то је био први аутомобил који је Hyundai производио.

Био је најпродаванији ауто седамдесетих година!

Дакле, ово је био најпродаванији аутомобил у Британији седамдесетих година. Настао је са циљем да се направи породични аутомобил који ће трошити мало и имати велики пртљажник, да буде победник на тркама и понос мушкараца заводника. Успели су у томе - постао је легенда.

Прочитајете још: ВОЗИ, сигурно те НЕЋЕ ОСТАВИТИ на ПУТУ! Ове речи се могу рећи САМО за ЈЕДАН АУТО (ФОТО)

Био је синоним за трке, породицу, заводника...
Лепо очуван Фото: Wikipedia

Спајањем британског и немачкој Forda у један Ford Europe који постоји до данас крајем шездесетих година 20. века створило је "монструма" који је ујединио немачки Taunus и британску Cortine. Тако се појавила фабричка ознака TC1. Аутомобил је за различита тржишта имао мале стилске измене, а продавао се. чак, и у Пакистану.

Име је добио по монденској скијалишту.

Аутомобил је добио име по италијанском монденском скијалишту Кортина Д'Ампецо и где су 1956. године одржане Олимпијске игре.

Прочитајте још: Био је РУЖАН, сви су му се смејали, али данас КОЛЕКЦИОНАРИ не питају КОЛИКО КОШТА

Колико је "кортина" била популарна и пожељна најбоље сведочи најлепши и најелегантнији манекен СФРЈ Ђорђе Павлов који је добио надимак Ђока Кортина по аутомобилу којим је јездио по престоничким улицама.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Slikano za časopis pensioner. Cortina kao mladi pensioner. Da je Cortina biti lako Cortina bi bio svako.

A post shared by Djordje Cortina (@djordjecortina) on

Прочитајете још: ВОЗИ, сигурно те НЕЋЕ ОСТАВИТИ на ПУТУ! Ове речи се могу рећи САМО за ЈЕДАН АУТО (ФОТО)

"Кортина" је глумила и у неколико филмова и спотова. Легендарна жута "кортина" је практично представљена у споту "Useless"групе "Дипеш Мод".

Спот "Useless" Фото: Youtube/ screenshot Depeche Mode

Прочитајте још: Од ДИСКО аута је свима ЗАСТАЈАО ДАХ: Ставите слушалице! (ВИДЕО)

Пошто је "кортина" била склона корозији до данас није сачувано много аутомобила у оригиналном, па чак ни у рестаурираном стању.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.