· · Коментара: 0
МИСТЕРИЈЕ

"Титаник" је тонуо, а у чамцу број 15 био је СРБИН. Спасила га је капа!

Најпозантија поморска несрећа догодила се у ноћи 15. априла 1912. године, а на РМЦ "Титанику" је било 34 путника са наших простора.

1617794627_Depositphotos_175728298_l-2015.jpg
Фото: Депозитфото

Зашто није било довољно чамаца за спашавње? Да ли се потонућем компанија спасила банкрота? Да ли се међу 1514 погинулих путника налазио човек који је по сваку цену морао да буде ликвидиран? Шта је превозио брод који лежи у воденом амбису дубоком 3784 метара?

Прочитајте још: НАЈДУЖА НОЋ у историји човечанства догодила се 536. године и трајала је 18 месеци. Шта се тачно десило?

После 109 година трагедија брода "Титаник" и даље распаљује машту. Да ли је овај супермодерна непотопиви брод морају да потоне на путу између Саутхемптона и Њујорка? Можда је далеко занимљивије питање како је један од 34 људи са наших простора успео да се спаси? Његова прича је узбуркала и медије у САД.

Никола Лулић Фото: Wикипедиа
Сви Балканци су били у трећој класи, у потпалубљу

Сви људи са наших простора боравили су у трећој класи, а Личанин Никола Лулић је преживео. Наиме, путници треће класе су схватили да брод тоне тек када је вода почела да улази у кабине, али тада је већ била спуштена решетка која их је водила ка палуби.

Прочитајте још: Пошто је деци обезбедио куће и станове, Дејан Миленковић из Борача је себи подигао гробницу са "гарсоњером" (ФОТО)

Никола је Личанин, дезертер аустроугарске војске и отишао је у САД

Рођен је 1883. године. Лулић је био са села и радио је са родитељима на сељачке послове све док га нису регрутовали у аустроугарску војску. Пошто је био Србин, није хтео да служи у немачкој војсци, па је 1902. године дезертирао.

Прочитајте још: Највећа комунистичка ТАЈНА: Ко је убио 4.000 Срба и 12 Немаца и зашто је Мустафа Голубић виђен у Смедереву?

Он је "трбухом за крухом" кренуо је пут Америке. Радио је у руднику у Минесоти, а у јесен 1911. године се вратио у Лику да пола године проведе са супругом Мартом и двоје деце. Када је истекао одмор, у Саутхемптону се укрцао на "Титаник" да се врати у САД на посао.

Фото: Пексел

Прочитајте још: Тито је знао, а видовњакиња најавила: ЗЛАТНА ВОДА у Змајеву открива Атилин гроб

Лулић је карту платио 170 швајцарских франака (број карте је био 315098). Број "Карпатиа" га је пронашао у чамцу за спашавање број 15. Када је стигао у Њујорк прво је отишао код ујака Роса Росинића у Чикаго, па у Минесоту.

Полупразни чамци
На Титанику је било 20 чамаца за спасавање, недовољно да се спасе више од 2.000 путника и чланова посаде. Највећи бес изазвало је то што су, у хаосу који је настао, чамци који су спуштани у воду били полупразни.
Носио је официрску капу

Откуд Никола у чамцу?

Према једној верзији, на глави је имао официрску капу, па се тако увукао у чамац. Према другој верзији је спасио дете које је пало у воду, па му је мајка, Норвежанка, пружила руку и извукли су га у чамац.

Вратио се у Лику заувек

Када је завршио са тешким радом, Никола се на крају Првог светског рата вратио у Лику. У новооснованој заједничкој држави је живео све до смрти 1962. године. Умро је у 79. години.

Прочитајте још: Победио је најкрволочнију војску и потписао први мировни споразум на свету, а онда владао још 42 године!

Пре имена "Титаник"  брод је носио радни назив Брод 401. Са каснијом ознаком РМС, Роyал Маил Схип, брод Титаник је био један од оних који су са Краљевском поштом имали уговор о преносу поште. Овај луксузни путнички брод је изграђен је у Белфасту између 1909. и 1911. у бродоградилишту "Харланд и Вулф". Титаник је брод из серије која представља зенит употребе парних машина у поморском транспорту.

Астор, Гугенхајм и Штраус су били на броду.

На "Титанику" су током његове прве, и једине пловидбе, путовали неки од најбогатијих људи на свету тог доба. Између осталих, милионери Џон Јакоб Астор, Бенџамин Гугенхајм и Исидор Штраус.

ПРАТИТЕ НАС НА ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.