· · Коментара: 0
ИСХРАНА

Уврстите их у свој дан ако сте АНКСИОЗНИ или нервозни: Намирнице које ће позитивно деловати

Анксиозност је озбиљан проблем са којим се већина људи сусретне у неком тренутку живота, а исхрана може помоћи да се изборите са њом.

1605886006_Depositphotos_243469584_s-2019.jpg
Фото: Депосит

Све чешће нас до анксиозности доводе стрес, исцрпљеност, превише рада - сагоревамо и то нас кошта физички и психички.

Све више истраживања указује на то да нас управо тракт за варење понекад изневери, јер не може да одигра праву улогу у нашем имуном и неуролошком систему. Зато је веома важно да - било да узимамо неку терапију или не - уведемо одговарајућу исхрану.

Прочитајте још: Ово је ПЕТ НАПИТАКА због којих дневно поједемо и до 380 КАЛОРИЈА ВИШЕ

Здрава храна умногоме може да ублажи симптоме депресије и анксиозних поремећаја. Нагласак треба ставити на поврће, воће, интегралне житарице, орашасте плодове, семенке и млечне производе без додатог шећера.

Шта још треба да буде што чешће на нашем јеловнику?

Ферментисана храна

Једите што чешће храну обогаћену "добрим бактеријама"! Она је најважнија за здравље црева, а добар микробиом шаље мозгу добре сигнале. Ако осећа тегобе, онда шаље поруку да је у невољи и доприноси нашем осећању забринутости, напетости и туге.

Црна чоколада
Многи се жале да им је црна чоколада сувише горка.  Међутим, треба знати да међу оданим љубитељима ове посластице има мање депресивних особа него у општој популацији!Кључ је у редовности уживања у тамној чоколади, али и малим дозама. Зато, почните што пре да се навикавате и научићете своја непца да уживају у све популарнијем слаткишу.

Дакле, што чешће на столу треба да буде јогурт, али и кисели купус.

Вишње и трешње

Не дозволите да вам прође лето без обилног служења овим прелепим црвеним воћем.  Уз диван укус, добићете и одговарајућу дозу кверцентина, чаробног флавоноида који чини чуда за здравље стомака.

Једите што чешће храну обогаћену "добрим бактеријама"!

Прочитајте још: Сазнајте да ли је РИБА ИЗ КОНЗЕРВЕ уопште здрава

Међутим, овај борац против слободних радикала има и друге лековите моћи. Истраживачи кажу да обара притисак, брани организам од вируса и доприноси здрављу срца.  Кверцентина има и у грожђу, бобичастом воћу и вину, али и у црном луку.

Чај од камилице

Многи овај напитак повезују са детињством, кад им је родитељска рука приносила шољу топлог чаја за умирење и утеху. Међутим, и најновија истраживања показују да камилица заиста ублажава симптоме анксиозних поремећаја.

Везу између спавања и анксиозности не треба посебно доказивати.

Треба бити упоран и истрајати барем неколико месеци, а ако вам чај није баш омиљено пиће, можете узимати и капсуле. Још није у потпуности разјашњен механизам деловања, али истраживачи верују да и редовност одласка на спавање уз шољу чаја има утицаја.

Киви

Најновија истраживања указују да киви садржи добру комбинацију серотонина, витамина А и Ц. На пример, два кивија сваке вечери, сат времена пре спавања, побољшава сан већ за четири недеље!

Прочитајте још: Идеалан за хладне дане: Рецепт за КАКАО, али ко ипак не би требло да га пије

А везу између спавања и анксиозности не треба посебно доказивати. Ако не волите киви, потражите друге изворе серотонина у храни - добро ће доћи овсена каша с орасима, неколико кришки ананаса (одлично и за линију!) или добре, домаће, шљиве.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.