Oglas
Oglas
· · Коментари: 1

Зашто у Србији НЕЋЕ БИТИ ВИЊЕТА? Министар саобраћаја пружио објашњење

Република Србија се стратешки определила за систем наплате путарине према пређеном километру.

1618402862_putarina.jpg
Фото Д. Дозет
Oglas

Једна првоаприлска шала подигла је велику прашину међу возачима.

Вест да Србија пробно уводи наплату путарине путем вињета, многи су дочекали са радошћу, али је већ истог дана стигао хладан туш када се сазнало да је у питању шала коју су нам поводом 1. априла приредиле колеге из "Врелих гума".

Ипак, и то је било довољно да се у коментарима на нашем сајту поново поведе полемика на тему начина плаћања путарине у Србији.

Око тога се већ дуже време ломе копља.

Наиме, возачима који често или свакодневно користе ауто-пут опција са вињетама би више одговарала, док би та варијанта била скупља за оне који се ретко возе ауто-путем.

У прилог увођењу вињета иде и чињеница да би се на тај начин избегле гужве на наплатним рампама, које се стварају током лета и у време празника.

Са друге стране, држава тврди да је наплата путарине на садашњи начин знатно ефикаснија, а систем праведнији према возачима.

О овој теми, за Б92.нет говорио је и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Томислав Момировић.

"Република Србија се стратешки определила за систем наплате путарине према пређеном километру. Овакав начин плаћања путарине се, према важећим прописима ЕУ, сматра најправеднијим системом наплате путарине, јер корисник ауто-пута плаћа путарину за пређени број километара", објашњава Момировић.

Постоји више разлога због којих се у Републици Србији примењује систем наплате путарине према пређеном километру.

Осим што се сматра праведнијим, он држави доноси и веће приходе за одржавање путева.

Како се наводи, приход који се остварује наплатом путарине путем вињета није довољан за квалитетно одржавање ауто-путева, већ су потребне додатне субвенције државе за ту намену.

Коришћење вињета је погодније за возаче који свакодневно користе ауто-пут, док је за кориснике који то чине повремено или возаче у транзиту, овај систем знатно скупљи и неправеднији.

Ипак, неке државе у окружењу, попут Бугарске, Мађарске, Словеније и Аустрије, предност су дале вињетама, док се, на пример, у Хрватској, Македонији и Грчкој примењује модел наплатних рампи као код нас.

 

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas