· · Коментара: 0
Подсећање

Знате ли који је аутомобил први прешао Сахару? (ФОТО)

"Ситроенова" машина, чудесни "златни скарабеј" је 1922. године исписао историју

1597918466_skarab-3.jpg
Фото:"Ситроен"

Кад кажете "Ситроен" одмах помислите на непоновљиве аутомобиле који су протеклих 100 година стизали из радионице коју је основао маштовити, можда и највећи визионар ауто-индустрије Андре Ситроен.
Од "спачека" до "ајкуле", до невероватних решења која је тешко надмашити. 

Прочитајте још: Потврђена она народна:" Заклела се земља рају да се тајне све сазнају"! (ВИДЕО)

Ипак, мало људи зна да је "Ситроен" направио и прво возило које је савладало немилосрдну Сахару!
Било је то давне 1922. када је "ситроен голден скараб" начинио тај подвиг. 

Фото:"Ситроен"

Занимљиво је и да је тим окупљен око Андреа Ситроена чинило десет људи којима је помагао и пас Флоси. По тој куци је стрип цртач Херж осмислио лик Милоуа, пса који је Тинтина пратио на његовим авантурама.

Прочитајте још: Просечна старост аутомобила у ЕУ је 10 година, а ево како стоји СРБИЈА

Андре Ситроен је у ову авантуру послао два своја пријатеља Жоржа Мари - Харта и Луја Одоин-Дубреила , са свом неопходном пратећом екипом, у Алжир, који је тада био део Француске, да пређу Сахару у пет возила (полу-гусеничари) који су имали имена "голден скараб", "силвер крешчент", "флајинг тртл","сикрит кау" и "кровлинг катепилар" и који су направљени на основи "ситроена тип Б2 10 ЦВ" који је вешто "укомпонован" са возилом које је дизајнирао Адолф Кегрес, француски инжењер који је био на двору руског цара пре револуције...

Сва возила су са успехом прешла Сахару и исписала још једну славну страницу "Ситроена"!

                                      Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.