· · Komentara: 1
SMAJLI

Da li znate kako je nastao ČUVENI SIMBOL digitalne komunikacije? Ovo je kratka istorija „SMAJLIJA“ (VIDEO)

Svi danas znamo za „smajlije“ i koristimo ih u vidu emotikona u bezbroj varijacija u mobilnoj i drugim vrstama digitalne komunikacije.

1598440170_Depositphotos_8878757_s-2019.jpg
Foto: Depozit

Ono što mnogi ne znaju jeste kako je ovaj prepoznatljivi simbol nastao i ko je njegov tvorac. Ako smo vam probudili interesovanje, ostanite sa nama i u nastavku.

Pročitajte još: Video koji će vas nasmejati: Kako izgleda kada baka seče lubenicu? (VIDEO)

Klasični smajli žute boje sa prepoznatljivim osmehom nastao je 1963. godine u američkom gradu Vusteru u Masačusetsu, a njegov tvorac je grafički dizajner Harvi Bol.

Foto: Printskrin / You Tube / WorldSmileDays 

On je dobio zadatak od kompanije pod nazivom State Mutual Life Assurance Company da stvori neki prizor koji će oraspoložiti njihove zaposlene i motivisati ih. Harvi je navodno proveo samo 10 minuta smišljajući nasmejano lice, a žutu pozadinu je izabrao zato što je „sunčana i vedra“. Za ovaj postupak dobio je 45 tadašnjih dolara.

Kompanija je odštampala njegov dizajn na raznim posterima i bedževima i podelila svojim zaposlenima da bi ih oraspoložila.

Pročitajte još: Nesvakidašnji slučaj! Medved napao POLICAJCA, pa "uhapšen" na NEOBIČNOM MESTU

Foto: Piksabej

Dizajn je brzo stekao popularnost i počeli su da iskaču razni proizvodi sa žutim smajlijem, poput majica, razglednica i privezaka za ključeve. Ni Harvi, a ni pomenuta kompanija nisu patentirali čuveni dizajn, pa je mogao da ga koristi ko je želeo.

Baš zbog toga su nastale razne bitke oko vlasništva, a prvi su dizajn zaštitili Bernard i Marej Spejn 1970-ih godina, uz slogan Have a Happy Day. Prodali su više od 50 miliona proizvoda sa njim u cilju vraćanja optimizma Americi tokom Vijetnamskog rata.

Pročitajte još: JEDNO SE POSEBNO IZDVAJA: Ovo su najtraženija imena za decu u 2020. godini

Naredne godine su na televiziji izjavili da su oni tvorci ovog dizajna, a tada je i francuski novinar Frenklin Lufrani osnovao kompaniju pod imenom The Smiley Company da bi iskoristio tu popularnost. Kompanija je i danas vlasnik prava na smajlija u više od 100 zemalja sveta.Pročitajte još: OVO POSTOJI: Da li biste posetili ZOO VRT u kojem su ŽIVOTINJE napravljene od LEGO KOCKI? (FOTO)

Tokom 2001. godine, Čarli Bol, sin Harvija Bola, osnovao je kompaniju World Smile Fondation, u želji da smajlija iskoristi u nekomercijalne svrhe, odnosno kako bi učinio nešto lepo za ljude širom sveta i oraspoložio ih, baš kao što je to njegov otac nekad učinio. Danas smajli postoji u bezbroj varijanti na raznim proizvodima i zaista je zanimljivo pomisliti da je za sve odgovoran crtež za koji je trebalo samo deset minuta.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.