· · Komentari: 0
SAOBRAĆAJ

Da nije bilo OVOG čoveka TUKLI bismo se na ULICI svaki dan!

"Otac" saobračajnih znakova nikada nije naučio da vozi kola, a dozvolu su mu - poklonili.

1599826818_new-york-2253292_1280.jpg
Foto: Piksabej

Gužve u saobraćaju nastale su i pre automobila, pa se devetogodišnji Vilijam Fleps Ino 1867. "zaglavio" sa majkom u na ulicama NJujorka i počeo da razmišlja kako da to reši.

O tome je kasnije pisao: "Ta prva saobraćajna gužva zauvek mi je ostala u sećanju. Bilo je samo desetak konja i kočija, a bilo je potrebno malo reda kako bi se saobraćaj kretao. Ipak, niko nije tačno znao šta da radi; ni vozači ni policija nisu znali ništa o kontroli saobraćaja."

Gužva Foto Piksabej

Pročitajte još: Da li znate kako je brend "Kadilak" dobio ime? (FOTO)

Godine 1899. Ino je napustio uspešan posao sa nekretninama i ostatak života posvetio sprovođenju koncepata za razuman i uređen prevoz.

Napisao je prvi saobraćajni pravilnik za NJujork.

Tri godine kasnije razvio je gradski saobraćajni pravilnik za NJujork , prvi u svetu. Ubrzo, dizajnirao je slične saobraćajne planove za London i Pariz.

Tukli se na ulici
Svađe između policajaca, taksista i vozača kamiona bile su česte, a neretko su rešavane - pendrekom. Javnost je kritikovala ovakvu situaciju, ali niko ništa nije preduzimao.
Gužve su bile nepodnošljive, roba se satima prevozila.

Iako je broj kočija, teretnih kola, automobila i kamiona bio daleko manji nego danas, gužve u NJujorku bile su česte, a veliki deo saobraćaja bio je transport robe, pa su cene proizvoda bile veće - zbog utrošenog vremena.

NJegova velika šema upravljanja saobraćajem obuhvatala je mnogo elemenata koje danas uzimamo "zdravo za gotovo": znakove zaustavljanja, jednosmerne ulice, taksi stanice, kružne tokove i pešačka ostrva.

Vilijam Ino Foto: Piksabej

Pročitajte još: Italijani su ga zvali "fiat 126", Poljaci "maluh", a mi - peglica! (FOTO)

Tako je prvi kružni tok postavljen u NJujorku 1905, a dve godine kasnije u Parizu. Jednosmerne ulice označene su u NJujorku 1908. godine i u Buenos Airesu 1910.

Tri principa vožnje.

Ino je sledio tri principa prilikom razvoja svoje šeme bezbednosti u saobraćaju:

  • sažeta, jednostavna i pravedna pravila, lako se razumeju i poštuju.
  • pravila moraju biti postavljena i distribuirana tako da nema opravdanja da ih ne poznajete.
  • policija mora biti ovlašćena da ih sprovodi, a muškarci bi trebalo da budu obučeni.

Pročitajte još: Da li su vaši LJUBIMCI BEZBEDNI dok ih prevozite u kolima?

Zanimljivo je da otac bezbednosti u saobraćaju nikada nije naučio da vozi, već je - angaživao vozača. Istina, dobio je počasnu vozačku dozvolu, koju mu je izdala francuska policija 1912. godine.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJBUKU

Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.