· · Komentara: 0
ZDRAVA ISHRANA

Dnevna ishrana sa 12 OBROKA sprečava ozbiljne bolesti i produžava život (SPISAK)

Potrebno je da u ishranu dodate prehrambene proizvode kako biste sebi pružili najbolje šanse za uživanje u dužem i zdravijem životu

1598965095_hrana.jpg
Foto: depositphotos

Dnevna ishrana je plan prehrane koji podrazumeva maksimalno konzumiranje voća, povrća, pasulja, integralnih žitarica i orašastih plodova, a smanjuje unos mesa, mlečnih proizvoda, jaja i prerađene hrane.

Pročitajte još: Pazite na liniju i saznajte koje VOĆE ima NAJNIŽI udeo šećera

Ovaj način ishrane pomaže vam u sprečavanju bolesti srca, dijabetes i rak. Sa borovnicama udvostručuje se broj ćelija u telu koje se bore protiv raka i virusa, dok lanenim semenima se snižava krvni pritisak i ishranom bogatom vlaknima, što za rezultat ima sprečavanje rizika od teških bolesti.

Foto: despositos

1. Tri porcije pasulja, poput leblebija, sočiva, crnog pasulja, pasulja, težak (težina: 130g kuvanog pasulja, 60g houmsa). Prepun vlakana, folata i fitata, pasulj može pomoći u smanjenju rizika od moždanog udara, depresije i raka debelog creva.

2. Porcija bobičastog voća poput grožđa, borovnica, malina, kupina (težina: 60 ​​g sveže, 40 g sušene). NJihove antioksidativne osobine mogu zaštititi od karcinoma, pojačati imuni sistem i smanjiti kognitivni pad.

3. Tri porcije drugog voća, uključujući avokado (težina: 1 srednje voće, 40 g sušenog). To su fantastičan izvor vlakana i prepuni su vitamina.

4. Porcija krstastog povrća kao što su brokoli, kelj, rukola, karfiol (težina: seckani 3-80g). Krstasto povrće sadrži obećavajući antikancerogeni agens, sulforafan, koji takođe može zaštititi vaš mozak i vid i upravlja dijabetesom tipa 2.

Foto: despositos

5. Dve porcije zelenila, npr. Lisnato zelenilo, salata (težina: 60g sirovog, 90g kuvanog). Zeleni imaju svojstva u borbi protiv raka, smanjuju rizik od glaukoma i mogu pomoći u sprečavanju moždanih udara i bolesti srca.

6. Dve porcije drugog povrća, npr. Nelisnatog povrća (težina: 50g). Oni su fantastičan izvor vlakana i prepuni su vitamina i hranljivih sastojaka.

7. Jedna porcija semena lana 1 kašika mlevene. Laneno seme je bogat izvor omega-3 masnih kiselina, korisno protiv raka dojke i prostate, kontrolišući holesterol i snižavajući visok krvni pritisak.

Pročitajte još: Merite svoju hranu: Ovo su svi BENEFITI KONTROLE PORCIJA

8. Jedna porcija orašastih plodova i semenki (težina: 30g oraha, 2 kašike orahovog maslaca). Brazilski orasi mogu smanjiti holesterol, orasi imaju najviša antioksidativna svojstva, a hrana sa visokim sadržajem fitata, poput semena, igra ulogu u boljoj gustini kostiju.

Foto: despositos

9. 40 minuta energičnog vežbanja, uključujući obavljanje kućnih poslova, hodanje, jogu, plivanje (vreme: 90 min umereno. Ovo održava zdravu telesnu težinu, jača imuni sistem, pomaže u sprečavanju visokog krvnog pritiska i poboljšava san.

10. Jedna porcija začinskog bilja i začina ¼ kašičice kurkume ili drugog. Kurkuma smanjuje upale, a druge biljke i začini mogu poboljšati hronične zdravstvene probleme, poput raka, artritisa i Alchajmerove bolesti.

11. Tri porcije integralnih žitarica poput ovsa, smeđeg pirinča, testenina od integralnog brašna, kvinoje, hleba (težina: 100g žitarica, 1 kriška hleba). Čini se da smanjuju rizik od srčanih bolesti, dijabetesa tipa 2, gojaznosti i moždanog udara.

12. Pijte vodu, zeleni čaj, biljni čaj (1.750ml dnevno ili 5 velikih čaša). Nedovoljno piće povezano je sa bolestima srca, plućnim poremećajem, bolestima bubrega, UTI i smanjenom imunološkom funkcijom.

Ako samo pojedete svu hranu sa spiska, osećaćete se sito, ali u proseku ćete imati oko 1.250-1.500 kalorija dnevno, za celih 500 kalorija manje nego što ljudi obično jedu.

Pročitajte još:  Više malih koraka dovešće vas do cilja, samo budite UPORNI I ISTRAJNI! Zato počnite sa VEŽBANJEM već danas

Oni koji su na biljnoj ishrani moraju da uzimaju dodatak B12 (koji se uglavnom nalazi u životinjskim proizvodima), jer je to od vitalnog značaja za zdravo nervno tkivo, funkciju mozga i proizvodnju crvenih krvnih zrnaca. Preporučuje se uzimanje 50mcg dnevno ili doza od 2000mcg jednom nedeljno.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.