· · Komentara: 0
mineral

Ove 3 namirnice su IZVOR KALCIJUMA, a MLEKO nije među njima

Kalcijum je izuzetno važan mineral koji zahteva naše telo. Ključan je za zdravlje kostiju, zuba, nervnog sistema, kontrakciju mišića i kontroliše zgušnjavanje krvi.

1601554603_Depositphotos_63408591_s-2019.jpg
Foto: Deposit

Potreban dnevni unos kalcijuma za odrasle je 1 000 mg za odrasle i 1 200 mg za starije od 50 godina, dok se za decu uzrasta između 4 i 18 godina preporučuje 1 300 mg.

Glavni izvor kalcijuma u ishrani su mlečni proizvodi. Međutim, zbog netolerancije na laktozu, problema sa varenjem i crevima ili veganskim izborom načina ishrane mnogi ljudi izbegavaju konzumiranje mlečnih proizvoda. Kako onda da telu obezbedimo dovoljan unos kalcijuma?

Foto: Deposit

Pročitajte još: Moćni začin: PRAH koji daje DOBRO ZDRAVLJE

Kalcijum možete pronaći i u ishrani biljnog porekla. Evokoje 3 namirnice imaju najviše kalcijuma, a nisu mlečni proizvodi:

1. Zeleno povrće

Tamnozeleno lisnato povrće poput kelja i spanaća sadrže od 84 do 142 mg kalcijuma u 70 do 95 g kuvanog povrća. Dodavanjem zelenog povrća u smutije, priprema zelenih čorbi i potaža ili salata od sirovog spanaća ili kelja pomoći će da vašem telu obezbedite povoljnu količinu kalcijuma.

2. Biljni mlečni proizvodi

Proizvodi od soje poput sojinog mleka ili tofu, jedan su od najboljih izvora kalcijuma biljnog porekla i odlična alternativa mlečnim proizvodima. Pola šolje tofua obezbediće oko 86 procenata kalcijuma koji je potreban vašem telu na dnevnom nivou. Ove namirnice su takođe odličan izvor vlakana, vitamina i minerala. Sojino mleko je dobra alternativa pravom mleku, pa ga možete sipati u kafu, smuti, šejk, čaj ili sa njim pripremati ukusne veganske poslastice.

Foto: Deposit

Pročitajte još: Ova DVA čaja bi morala da ima u kući SVAKA ŽENA

3. Orašasti plodovi i semenke kao superhrana

Orašasti plodovi i semenke, posebno bademi i brazilski orah, predstavljaju bogat izvor kalcijuma. Čia semenke zadovoljavaju oko 18 % dnevne potrebe za kalcijumom i smatraju se za super zdravu namirnicu. Redovno konzumiranje orašastih plodova može vam pomoći da se odreknete loših navika u ishrani jer su dobra alternativa za nezdrave grickalice, pomažu da skinete višak kilograma, regulišu krvni pritisak, smanjuju rizik od kardiovaskularnih oboljenja i metaboličkih bolesti poput dijabetesa tipa 2.

PRATITE NAS NA INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.