· · Komentara: 0
SAVETI

Ove namirnice su mnogo zdravije kada se skuvaju

Pojedine namirnice iako volimo da jedemo sveže, svoje zdrave sastojke daju tek nakon kuvanja

1622988789_povrce.jpg
Foto: depositphotos

Postoje namirnice koje je bolje jesti sveže, ali isto tako ima i onih koje su mnogo zdravije kada ih skuvate, a među njima su:

Pročitajte još: Pogrešno ste mislili: Mleko je odlično za holesterol, ali samo u OVOJ količini

Paradajz

Paradajz u sebi sadrži hemijsku komponentu koja se zove likopen, a koja se smatra antioksidansom. Kuvanje paradajza s maslinovim uljem 15-30 minuta povećava sadržaj likopena, a zbog toga nutricionisti preporučuju da od paradajza pripremite sos zatesteninu ribu ili piletinu.

Šargarepa

Kuhvanje šargarepe zvuči pomalo nepotrebno budući da je ovo povrće odlično i sirovo, međutim kuvanje u vrućoj vodi otpušta antioksidanse zahvaljujući kojima se sačuva više karotenoida i vitamina C. Karotenoid pomaže u zaštiti tela od slobodnih radikala, koji je odličan za vaše zdravlje. Šargarepu možete i ispeći, ali i preliti sa malo meda i javorovog sirupa.

Kupus

Kupus je bogat hranjivim vrednostima kako god ga konzumiramo, ali kuvanje kupusa povećava sadržaj gvožđa. Iako kupus sadrži istu količinu kalcijuma sirov i kuvan, kako biste povećali količinu kalcijuma koje vaše telo stvarno apsorbuje, možete da ga koristiti s ostalim namirnicama koje su bogate kalcijumom. Na primer, možete napraviti picu s rikota sirom i prekriti je sa malo kupusa.

Breskve

Breskve tokom procesa konzervacije se kuvaju, što u potpunosti izvlači njihove hranjive vrednosti. U konzerviranoj varijanti vitamin C se sačuva i do 2 godine dok u frižideru ili na kuhinjskom šanku s vremenom gubi svoju snagu. Takođe, breskve iz konzerve sadrže i do 10 puta više folne kiseline, čiji nedostatak u organizmu može dovesti do anemije.

Spanać

Sirov spanać sadrži veće količine folne kiseline, vitamina C, B2 i B3 i kalijuma od kuvanog spanaća. Međutim, kada se skuva, sadrži veće količine vitamina A, E i B1, proteina, vlakana, cinka, kalcijiuma i gvožđa.

Pročitajte još: TREŠNJE: Činjenice koje niste znali o ovom ukusnom voću

Pečurke

Kuvanjem pečurki  oslobađa se njihov puni hranjivi potencijal – pojačavaju se antioksidansi i dvostruko se povećava količina hranjivih stvari kao što su vlakna, vitamin D, vitamin C, kalijum, gvožđe i folna kiselina.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.