· · Komentara: 0
Istraživanje

Ovo je vreme SUV vozila, ekipa "Magazina Novosti" otkriva ZAŠTO (FOTO)

Prodaja terenskih automobila, svih kategorija, nezadrživo raste ne samo u Evropi nego i u Srbiji

1597219564_tuson-5.jpg
Foto:"Magazin Novosti"

U 2019. godini raste prodaje SUV vozila, svih kategorija u Evropi, a slični su podaci i u našoj zemlji. Bez obzira na pad prodaje zbog korone, terenci ukupno gledajući, opet predstavljaju najpoželjnija vozila. Trećina svih prodatih vozila sada čine terenci, bilo da su oni sa pogonom na sva četiri točka, ili oni najmanji, krosoveri, u kojima se i u gradu, a ne samo na otvorenom putu, osećate kao "riba u vodi".

Pročitajte još: SRBI čuli i odmah REZERVISALI: Ovaj hotel poseduje SERTIFIKAT KOVID 19, a evo šta to ZNAČI

Zašto je sada "moda" terenaca toliko uzela maha, pa su preplavili puteve pokušali smo da odgonetnemo uz pomoć jednog od najprodavanijih SUV vozila u Srbiji poslednjih godina "hjundai tusona".

Da krenemo od izgleda. Moderni terenci, krosoveri više nisu neprivlačni, kutijasti kojima je jedina ideja bila da izgledom pokažu snagu i sposobnost da savladaju sve prepreke.

Foto: "Magazin Novosti"

Dizajneri su i "tusonu" podarili privlačan, sportski izgled, uostalom kao i kompletna konkurencija, koja ne žali para da dobije što atraktivnije vozilo, koje će ipak, uz svu uglađenost, jasno staviti do znanja da se radi o terenskom vozilu.

"Tuson" ima fluidni dizajn koji donosi i sjajni koeficijent otpora od 0,33 što značajno utiče na potrošnju, ali i na komfor jer je šum u unutrašnjosti kabine (naravno i dodatno je buka na razne načine eliminisana) sveden na minimum.

Pročitajte još: Da li znate zašto je ovo vozilo proglašeno za "Automobil 20. veka"? (VIDEO)

Na prvi pogled "tuson" će vam izgledati kao dosta velik. "Kako ću ovo parkirati"? Ali, posle prvih kilometara za volanom shvatite da je ovaj terenac okretan kao hečbek srednje klase. Pri tome, bolje opremljene verzije imaju kamere za vožnju unazad, senzore, asistenciju pri parkiranju, ali i bez toga ovo vozilo, sa velikim staklenim površinama, je tako konstruisano da je veoma "pregledno", pa ćete uz jako precizan upravljač, bez problema uparkirati ljubimca i na pretesna beogradska parkirališta. 
Nova generacija "tusona" se pravi od čelika izuzetne čvrstoće. Tu je i specijalni sistem varenja, spajanja. Sve to utiče ne samo na bezbednost već i na vrhunsko ponašanje u vožnji. Veliki točkovi prosto "gutaju" i dalje veoma prisutne neravnine i udarne rupe na našim putevima.

Pročitajte još: Rođen novi auto-gigant "Stelantis"!

U kabini ima obilje prostora. Vozač i suvozač, u skladu sa vremenom "drže socijalnu distancu", a i na zadnjoj klupi ima dosta mesta za tri odrasle osobe.
To je ogromna prednost SUV vozila i krosovere u odnosu na klasična vozila, hečbeke, a i sedane nižih kategorija.

Potrošnja, koja je takođe nekada bila velika mana terenskih vozila a prednost automobila, je novim generacijama motora, manjih zapremina, a opremljenih turbinama, dovedena na nivo koji vas neće odvratiti od kupovine.

Foto: "Magazin Novosti"

Odlazak u nabavku u tržne centre daje još jedan veliki plus ovoj vrsti vozila. Prtljažnik je u poređenju sa "običnim" automobilima neuporedivo prostraniji. Obaranjem naslona zadnje klupe kod "tusona" dobijete omanji kombi! Idealno za porodice sa malom decom koje neće imati problema da utovare dečja kolica, gomilu stvari.

Tu dolazimo i do cene. Nekada su terenska vozila bila značajno skuplja od hečbeka, sedana, iste kategorje.

Sada, na primer, "tuson" sa osnovnim paketom opreme košta oko 17.000 evra, pri čemu i u osnovnom paketu SUV vozila, po pravilu (to je rezultat sve žešće konkurencije u ovom segmentu) imaju zavidnu opremu.

Pročitajte još: Sa ovim elektromobilom moći ćete da odete iz Beograda do Niša i nazad BEZ DOPUNE baterije

Nećete naći ni jedno SUV vozilo bez radija, klime, što je i dalje "manir" kod mnogih sedana, hečbeka. Cenovno, dakle, većina terenskih vozila više  nije "svetlosnu godinu" iznad automobila istih kategorija, pa i taj element više nije prednost "običnih" automobila.

Ko voli i kome je potrebna "of-roud" vožnja kod terenaca lako može da dobije i pogon na sva četiri točka. 

Ne treba ni napominjati i to da je SUV, postao i statusni simbol. Dovoljno je da samo pogledate naše ulice...

Tehnički podaci

  • Dužina:4.480 mm
  • Širina:1.850 mm
  • Visina:1.660 mm
  • Međuosovinsko rastojanje:2.670 mm
  • Najmanja visine od zemlje:172 mm
  • Zapremina prtljažnika:513/ 1.503 litra
  • Masa vozila:1.572 kg
  • Motor:1,6 GDi benzinski
  • Radna zapremina:1.591 ccm
  • Maksimalna snaga:132 KS (verzija 1,6 GDI turbo 177 KS)
  • Maksimalni obrtni moment: 161(265) nm
  • Ubrzanje 0-100 km/č: 11,2 (9,2) sek.
  • Maksimalna brzina: 182 (203) km/č
  • Prosečna potrošnja: 6,9 - 7,6 lit./100 km
  • Rezervoar za gorivo: 62 lit.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.