· · Komentara: 0
SAVETI

Pored gubitka kilograma fokusira se i na poboljšanje zdravlja: Evo koje sve BENEFITE donosi MEDITERANSKA ISHRANA

Ovaj plan ishrane se smatra jednom od najzdravijih.

1616944075_Depositphotos_19818279_s-2019.jpg
Foto: Depositphotos

Među svim popularnim dijetama, mediteranski plan prehrane jedan je od najefikasnijih. Pored gubitka kilograma, ova dijeta je dobra za celokupno zdravlje, posebno za zdravlje starije populacije. Dakle, evo kako bi to bilo korisno za njih, objašnjava Sakši Lalvani, nutricionista iz Delhija, zdravstveni savetnik i stručnjak za aktivni životni stil, piše "Pinkvilla.com".

Pročitajte još: NJujorška dijeta: Izgubite do 6 kilograma i 12 centimetara u struku!

Na fiziološke promene u telu povezane sa starenjem, poput sporijeg pražnjenja želuca, promenjene hormonske neravnoteže i smanjenog bazalnog metabolizma, u velikoj meri utiču na ponašanje u ishrani, izbor hrane i hranljive vrednosti.

Foto: Pixabay
Mediteranska dijeta se ne fokusira samo na gubitak kilograma

Nekoliko istraživačkih studija otkrilo je da je mediteranska dijeta idealna alternativa za odrasle bilo koje starosne grupe i da je stručnjaci za ishranu smatraju "ishranom zdravom za srce". Prava mediteranska kuhinja uključuje integralne žitarice, povrće, voće, mahunarke, umerenu konzumaciju mleka, začine, orašaste plodove i semenke i maslinovo ulje. U poređenju sa drugim dijetalnim planovima koji su uglavnom usredsređeni na gubitak kilograma, mediteranska dijeta pomaže u smanjenju nivoa holesterola, uklanjanju nakupljanja plaka u arterijama i reguliše nivo šećera u krvi.

Pročitajte još: SOČNA prolećna dijeta: Prvi korak je - PIJACA

Zdravstvene dobrobiti mediteranske dijete
1. Povrće i voće bogato hranjivim sastojcima smanjuje rizik od razvoja mišićne slabosti i drugih znakova krhkosti. 2. Ograničeni unos rafinisane i prerađene hrane sprečava kardiovaskularne bolesti i moždani udar. 3. Visok nivo antioksidanata u mediteranskoj ishrani povećava dugovečnost i smanjuje rizik od Alchajmerove i Parkinsonove bolesti. 4. Bogata vlaknima, mediteranska dijeta reguliše nivo šećera u krvi i pomaže u održavanju zdrave težine.

1. Učitajte hranu bogatu vlaknima, poput povrcć, voća, pasulja, orašastih plodova itd., koja pomaže u varenju i održavaju redovnog pražnjenje creva.

2. Zamenite nezdrave prerađene grickaliceu indijskim oraščićima, bademima, orasima itd., 

Pročitajte još: Ekspres dijeta: Smršajte 5 kilograma za 3 dana uz pomoć TUNE

Reguliše nivo šećera u krvi!

3. Za začinjanje jela i kuvanje koristite maslinovo ulje umesto putera ili biljnog ulja da biste smanjili rizik od koronarnih bolesti.

4. Konzumirajte belo meso umesto crvenog, pljeskavica, kobasice, ali količina neka bude umerena.

Pročitajte još: Mislili smo drugačije, ali ove namirnice imaju više ŠEĆERA

5. Jedite plodove mora kao što su tuna, losos, haringa, riba sabljarka i sardina dva puta nedeljno za poboljšanje zdravlja srca i mozga.

6. Uživajte u neprerađenim mlečnim proizvodima poput grčkog ili običnog jogurta, prirodnog sira kako biste dobili bogatu količinu esencijalnih masti koje održavaju dobru kožu i kosu i smanjuju krvni pritisak.

PRATITE NAS NA INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.