· · Komentara: 0
Urbane legende

Sablasni vozovi: Neobjašnjiva misterija "Srebrne strele" u kojoj se voze živi mrtvaci

U Švedskoj "voz duhova" saobraća između Štokholma i napuštene metro stanice Kimlinge, a u Kanadi je decenijama poznat fenomen nazvan "Sablasna svetla Sent Luisa". Ne postoji racionalno objašnjenje oba slučaja.

1614239956_trains-4184537_1280.jpg
Foto: Piksabej

Među legendama o sablasnim vozovima jedna od najstarijih i najpoznatijih je ona o pogrebnoj kompoziciji koja nosi kovčeg američkog predsednika Abrahama Linkolna i pojavljuje se svakog aprila, u vreme godišnjice njegove smrti, između Vašingtona i Springfilda, u Ilinoisu.

Pročitajte još: U Arkaimu se Bog spustio na zemlju i to je pravi centar SLOVENA koji je SSSR planirao da UNIŠTI

Ona prolazi kroz 180 gradova i na otvorenoj platformi može da se vidi kovčeg prekriven crnom draperijom i fantomski vojnici Unije oko njega koji ga čuvaju. Voz okružuje magla, satovi se zaustavljaju dok on prolazi, ali nikada ne stiže u Springfild.

Linkoln Foto: Piksabej
Linkolnov "voz smrti" sa vojnicije Unije prohuji svakog aprila

Da li je Linkolnov "voz smrti" poslužio kao inspiracija za nastajanje sličnih mitova vezanih za železnicu? Neki od njih izazivaju, ne samo jezu, nego i radoznalost.

Jedan od takvih je svakako legenda o "Srebrnoj streli" - Silverpilen - fantomskom vozu koji u gluvo doba noći stiže na avetinjsku metro stanicu Kimlinge, blizu Štokholma.

Ako neko uđe u voz postaje sablasni putnik

To je mesto, po pričama, gde se susreću svet živih i svet mrtvih, i ako neko uđe u taj voz, postaje jedan od njegovih sablasnih putnika, osuđen da putuje zauvek i nikada ne stigne na cilj. Ili, u najboljem slučaju, da prevali put samo do naredne stanice, ostaje mu "rupa u vremenu" od nekoliko nedelja, pa čak i meseci! Zlokobnije varijante tvrde da svi koji se provozaju "Srebrnom strelom" veoma brzo siđu s uma i umru.

Pročitajte još: STO koji KRIJE NEVEROVATNE tajne stigao u Beograd: Kako je hrabri SRBIN spasio MOSKVU

Živi mrtvaci
"Ponekad ljudi tvrde da vide fantomske putnike kako silaze s voza u Kimlinge, posle čega nestaju u vazduhu. Putnici u vozu izgledaju kao živi mrtvaci, bezizražajnog, praznog pogleda. Može se videti samo posle ponoći", napisao je u knjizi "Dostavljač i pica" (1986.)  etnolog i istraživač urbanih legendi Bengt Klintberg.

Priča o ukletoj stanici metroa počela je 1965. godine, kada je švedska vlada odlučila da razvije ruralne oblasti oko Štokholma i krenula u realizaciju ambicioznog projekta nazvanog "Plava linija".

Stanica je propadala

Iz ekonomskih razloga, došlo je do promene plana, pa je stanica Kimlinge ostala dugo nedovršena i odlučeno je da se vozovi u njoj ne zaustavljaju. Stanica nikada nije otvorena za putnike, čak ni kada je 1975. godine "Plava linija" završena.

Srebrni vagoni su zastrašivali ljude.

Zgrada nesuđene metro stanice prepuštena je propadanju, a štokholmski metro kupio je i stavio u promet osam neofarbanih, aluminijumskih vozova koji su odudarali izgledom pa su dobili nadimak "Srebrna strela" i legenda je počela da se širi. Za "voz duhova" se uglavnom tvrdilo da saobraća napuštenim ili nekorišćenim linijama, ili se pojavljuje niotkuda i nestaje u vazduhu, i to je zastrašivalo ljude.

Šta kaže direktor?
- Radio sam deset godina u transportnom muzeju i svi stanovnici Štokholma su znali za tu legendu - rekao je Kristofer Sandal, direktor Švedskog muzeja tramvaja.

Pročitaje još: Draga i Aleksandar Obrenović slikali su se sa svojim UBICAMA godinu pre smrti, a fotografija se i danas može videti (FOTO)

Voz "Srebrna strela" ostao je u upotrebi do 1995. godine, kada je povučen i polovina ovih kompozicija je prebačena u Policijsku akademiju u Štokholmu, i na njima su polaznici učili kako da reaguju u kritičnim situacijama u metrou. Nekoliko "Strela" je ostalo na udaljenim prugama širom Švedske.

Voz i dalje dolazi s one strane realnosti...

Ali, ni posle toga priče nisu prestale. Glasine o "sablasnom vozu" nadživele su "Silverpilen" i još uvek mogu da se čuju, naročito među mladim ljudima. Voz koji dolazi s one strane realnosti, navodno, i dalje se zaustavlja na Kimlinge sa svojim zombi-putnicima a zatim misteriozno iščezava.

Odakle dolaze "Svetla Sent Luisa?" Foto: Piksabej

Iako ima svega 450 stanovnika, Sent Luis, mesto u kanadskoj pokrajini Saskačevan, postalo je poznato po fenomenu sablasnog voza čija svetla se ukazuju na trasi davno ukinute pruge. Dok se približavaju neki čuju i pisak lokomotive, a zatim sve nestaje.

Pročitajte još: Pismo MASONA koje se PREPRIČAVA: Isprovociraćemo socijalnu KATAKLIZMU i otvoriti vrata LUCIFERU

Les i Beti Rankur su na staru prugu dolazili još kao tinejdžeri, a sada ista sablasna svetla viđaju njihova deca. Edvard Lusije kaže da legenda datira iz 1920-ih godina, kada je jedan pružni radnik nastradao i od tada se uz belo svetlo lokomotive ukazuje i jedno manje, crveno: fenjer kojim duh traži svoju izgubljenu i nikad pronađenu glavu!

Svetla Foto: Piksabej
Sablasna svetla viđaju decenijama

Kris Mekleod seća se zimske noći 1987. godine kada su on i prijatelj došli iz Princ Alberta do napuštene pruge da bi videli sablasna svetla. Deset godina kasnije, tvrdi jedan od očevidaca fenomena, u leto 1997. sa grupom prijatelja zaustavio se na putu koji je nekada bio trasa železnice, ostavili su motor da radi i posle pola sata videli su dolazeće svetlo voza i jedno manje, od fenjera, pored njega.

Svetla su viđana i pre izuma automobila.

- Moja baka je odrasla u Sent Luisu i pričala je o njima mom ocu i njegovoj braći, a ona je odrasla pre nego što su automobili pronađeni - kaže Suzana (70).

Pročitajte još: Simbol SVASTIKE nije nastao u nacističkoj Nemačkoj, već u RUSIJI i imao je potpuno drugo ZNAČENJE

On pominje da mu je majka rekla da je vojska došla 1960. godine da ispita da li svetla izazivaju gasovi iz močvare, ali ni ta teorija nije dovela do konkretnog objašnjenja.

PRATITE NAS NA INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.