Oglas
· · Komentari: 0

Sigurnost u kupovini automobila i vožnji

Bezbednost u saobraćaju je oduvek bila tema koja nikoga ne ostavlja ravnodušnim, koja nas i sve jednako dotiče oko čije važnosti će se složiti čak i osobe čija su mišljenja suprotstavljena po svim drugim pitanjima

1630337155_auto-1.jpg
Foto: Pixabay
Oglas

Bilo da ste aktivni ili pasivni učesnik u saobraćaju, pitanje bezbednosti se, pod pretpostavkom da su saobraćajnice zadovoljavajućeg kvaliteta, uvek ticalo dva faktora: stanja vozila kojim se upravlja i stanja u kom se tim vozilom upravlja. Ukoliko kupujete novi ili već imate automobil čije stanje dobro poznajete i ukoliko na slavlja odlazite isključivo taksijem, sigurno je da ste u nešto boljoj poziciji u odnosu na ostale, ipak, zbog svih učesnika u saobaćaju, osvrnućemo se na nekoliko stvari na koje treba obratiti pažnju kada je bezbedna vožnja u pitanju. 

Polovnjaci-provera auta po broju šasije

Kupovina automobila, posebno polovnog, nikada nije predstavljala jednostavan poduhvat, a situacija se posebno zakomplikovala poslednjih godina, kada se na tržištu u Srbiji pojavio veliki broj polovnih vozila uvezenih iz inostranstva. Auto placevi niču na sve strane, nude se mogućnosti kupovine na kredit bez učešća, dok u nekim slučajevima kupac čak ne mora ni da bude u stalnom radnom odnosu kako bi ostvario pravo kupovine na rate. Stiče se utisak da je moguće pronaći auto za svačiji džep, dok problem nastaje kada se malo detaljnije prouči čitava situacija. Nije tajna da se preprodavci bave vraćanjem kilometraže kako bi postigli bolju cenu prilikom prodaje, ali taj čin može dovede do prikrivanja mnoštva drugih problema. Kada se radi o samoj kilometraži, tu je najveća šteta u tome što je kupac prevaren za određeni deo ukupnog iznosa cene vozila, ali lažna kilometraža može da stvori i lažnu sliku o stanju u kom se automobil zaista nalazi, o potrebnim servisima i tome koliko je pouzdan. Zato je najbolje uz pomoć broja šasije ili VIN broja (Vehicle Identification Number) koji se sastoji od 17 karaktera, na jednoj od mnogobrojnih online platformi proveriti istoriju vozila. Osim kilometraže, tu je moguće steći i uvid u to da li je automobil bio u saobraćajnoj nesreći ili  je korišćen kao taksi vozilo.  Poseban bezbednosni rizik predstavljaju automobili restaurirani nakon saobraćajnih nezgoda, na kojima nije izvršena kompletna dijagnostika posledica, i koji se ’’šminkaju’’ isključivo radi prodaje. Zato je provera auta po broju šasije svakako korak koji ne treba preskočiti.


Iznajmljivanje automobila

Čak i ako ste uspešno savladali prvi problem i sada se nalazite za volanom pouzdanog automobila, to ne znači da ste, bar kada se radi o vama, i dalje bezbedni. Drugu polovinu problematike čini, kao što smo pomenuli, stanje u kom ćete voziti taj automobil. O bilo kom tipu proslave da se radi, svakako da je jednostavnije zaputiti se sopstvenim vozilom, i većina je sklona da to uradi bez previše razmisljanja. Međutim, problem nastaje prilikom povratka, a nije redak slučaj da se pojavi i ranije s obzirom na to da, na primer, ceremonija svadbe počinje od ranog jutra. Veoma praktično rešenje za ovaj problem pruža iznajmljivanje automobila za svadbe. Naravno da se možete prevesti uz pomoć taksija, samo što to podrazumeva promenu nekoliko vozila, posebno ako ruta ide po klasičnom sistemu od kuće, do mlade ili mladoženje, preko opštine i crkve, pa potom do restorana. Čak i da se radi o prilično kratkim relacijama, računica je i više nego jasna, pri čemu treba imati u  vidu da vam neće u svakom trenutku i u blizini biti na raspolaganju slobodno vozilo. Druga i daleko praktičnija opcija bi bilo iznajmljivanje automobila sa vožačem, čime možete da obezbedite željeni komfor, odaberete model i provedete dan bez dodatnog i nepotrebnog stresa.

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas