· · Komentara: 0
KRITIKA

"Uvažavam vaš trud, ali..." Kritika nije KRITIKA ako se ne izgovara u lice!

Kako ljudi reaguju na kritiku, na čije primedbe su najviše osetljivi i da li su svesni da su na mestu?

1604909753_depoKRITIKA.png
Foto: Depozitfoto

Kritika - reč koja se lako izgovara ali je teško prihvata svako kome je upućena. Bez obzira da li je dobronamerna i opravdana s ciljem da se ukaže na nečije greške ili maliciozna kako bi se određena osoba ponizila, omalovažila i uvredila, niko ne voli da čuje zamerku na svoj račun.

- U svakodnevnom životu ovu reč koristimo pretežno kao sinonim za negativnu procenu ponašanja, postupaka, osobina, pa i ličnosti u celini. Kada kažemo da nas je neko kritikovao, znači da su iznete određene primedbe na naš račun. Nikom nije prijatno, ali se međusobno razlikujemo prema umeću davanja i primanja kritike - kaže psiholog i psihoterapeut Stanislava Popov.

Pročitajte još: Oni su svima RAME ZA PLAKANJE, da li znate o KOME je reč?

Koliko smo spremni da je prihvatimo bez ikakve sujete?

- Postoje ljudi koji su preosetljivi na kritiku, čak i kada je ona dobronamerna, a imamo ljude koji su zahvalni na kritikama koje ih informišu o onome što bi trebalo da unaprede ili da promene u ponašanju - ističe psiholog.

Kritika nije kada se govori nekom iza leđa. To je ogovaranje.
Problem sa egom
- Osobe koje su preosetljive na kritiku, često imaju problem s egom. Zamerke iskrivljeno tumače kao izraz neprihvatanja ili neodobravanja, što je za njih užasavajuće. Ne prave razliku između informacije o postupcima i sebe kao osobe.

Kako razlikovati konstruktivnu kritiku od one koja je upućena sa namerom da se neko omalovaži?

- Konstruktivna kritika se uvek odnosi na nečiji postupak ili ponašanje, a ne na ličnost određene osobe. Cilj treba da bude informacija o tome šta nam konkretno smeta i eventualno upućivanje na promenu i rešenje, a nikako vređanje - kaže Popov.

Kritikuje se postupak ili ponašanje, ne ličnost.

Kritika se ne iskazuje nekome iza leđa, već se upućuje direktno osobi. Važno je da se izbegne svako etiketiranje i započinjanje rečenice sa: "Ti si ovakav ili onakav". U poslovnom okruženju to bi, na primer, izgledalo ovako: "Uvažavam Vaš trud, ali mislim da bi trebalo više da uključite svoje saradnike u zajedničke projekte".

Pročitajte još: Znate da su BOGATI SEBIČNI, ali OVOLIKO...

Ovakvu vrstu kritike je najlakše uputiti u poslovnom svetu, jer tu postoji manje bliskih odnosa nabijenih intenzivnim emocijama, i manje prostora za potencijalne emocionalne ucene. Kad god je moguće, kritiku treba upućivati u četiri oka.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.