· · Komentara: 0
Razvoj

Zanimljiv istorijat "plavog svetla" na automobilima: Od sveće do rotacije! (FOTO)

Nemački "Opel" ispričao svoju pripovetku dugu 121 godinu koja sada dobija novi početak

1597131779_04_Opel_Blitz_291229.jpg
Foto:"Opel"

Šta pomislite kada vidite "plavo svetlo" na automobilu? Pa još rotirajuće...Znak da treba da se sklonite, propustite vozilo, koje je "na dužnosti"...

Pročitajte još: OVDE možete da birate šta želite, a samo KILOMETAR DALJE vas čeka pravo iznenađenje (FOTO)

Zanimljiv razvoj upotrebe "plavog svetla", ali i automobilskih farova uopšte, dao nam je "Opel" pripovedajući nam o svojoj 121 godini dugoj istoriji.

Foto:"Opel"

Ali, počeli su nekako od kraja. Od novog modela "grandlend X hibrid plag-in". Vozilo koje  može da ide samo na struju i kome je zato dozvoljen  ulazak u sama gradska jezgra, "zaštićena područja"... 

Pročitajte još: Sud u Londonu tvrdi da ova dva automobila NE LIČE: Šta vi kažete?

Tada je tih, skoro bešuman, a sa "plavim svetlom", lampicom odmah ispod retovizora, koja se uključuje samo kada se vozi na struju, daje jasan znak, pre svega nadležnima,da je "eko" i da sme da bude tu! Nova upotreba plavog svetla!

Foto:"Opel"

A sve je zapravo počelo još 1899. godine. Počeci automobilskih svetla bili prilično mračni. Prvi fenjeri stavljeni su ispred automobila. Primarna namera nije bila da se osvetli put, već da ga vide i drugi učesnici u saobraćaju. Krajem 19. veka, "Opel Patentmotorvagen" - “Sistem Lutzman” otišao je korak dalje. Takođe je osvetljavala okolinu svećama u domaćinstvu, ali niko ih više nije morao nositi.

Pročitajte još: Možete da ga kupite iz fotelje ali samo ako ste veoma brzi jer ih ima svega DESET!

Sveća je stajala u osovini iznad koje je postavljen „far“ kao staklena posuda sa ogledalom. Opruga je neprestano pomerala sveću prema gore tokom procesa gorenja da je mogla "da blista" na optimalnom stalnom nivou kroz staklo. Kasnije stiže i "klasična" sijalica, da bi se tek 1938. zamenio "fenjer" kao oblik svetala na automobilima i "opel kapitan" uveo "far" u igru, otrpilike sličan onome kako ga danas znamo, integrisanom u blatobrane.

Foto:"Opel"

Dve godine kasnije počinje i priča o "plavom svetlu". Na modelu "opel blic" pojavljuje se "plavo svetlo", kao znak upozorenja jer je vozilo bilo namenjeno vatrogasnoj brigadi!

Verovali ili ne, ali ovaj efekat je poboljšan tek 1955. godine kada je uvedeno "rotirajuće plavo svetlo"!

Zanimljivo je da je u policijske automobile rotirajuće plavo svetlo uvedeno već sedamdesetih godina prošlog veka, ali da u Nemačkoj, gde je "Opel" bio pionir, policija je počela da ih primenjuje tek osamdesetih godina dvadesetog veka.

                                     Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.