· · Komentara: 0
Podsećanje

Znate li koji je automobil prvi prešao Saharu? (FOTO)

"Sitroenova" mašina, čudesni "zlatni skarabej" je 1922. godine ispisao istoriju

1597918466_skarab-3.jpg
Foto:"Sitroen"

Kad kažete "Sitroen" odmah pomislite na neponovljive automobile koji su proteklih 100 godina stizali iz radionice koju je osnovao maštoviti, možda i najveći vizionar auto-industrije Andre Sitroen.
Od "spačeka" do "ajkule", do neverovatnih rešenja koja je teško nadmašiti. 

Pročitajte još: Potvrđena ona narodna:" Zaklela se zemlja raju da se tajne sve saznaju"! (VIDEO)

Ipak, malo ljudi zna da je "Sitroen" napravio i prvo vozilo koje je savladalo nemilosrdnu Saharu!
Bilo je to davne 1922. kada je "sitroen golden skarab" načinio taj podvig. 

Foto:"Sitroen"

Zanimljivo je i da je tim okupljen oko Andrea Sitroena činilo deset ljudi kojima je pomagao i pas Flosi. Po toj kuci je strip crtač Herž osmislio lik Miloua, psa koji je Tintina pratio na njegovim avanturama.

Pročitajte još: Prosečna starost automobila u EU je 10 godina, a evo kako stoji SRBIJA

Andre Sitroen je u ovu avanturu poslao dva svoja prijatelja Žorža Mari - Harta i Luja Odoin-Dubreila , sa svom neophodnom pratećom ekipom, u Alžir, koji je tada bio deo Francuske, da pređu Saharu u pet vozila (polu-guseničari) koji su imali imena "golden skarab", "silver kreščent", "flajing trtl","sikrit kau" i "krovling katepilar" i koji su napravljeni na osnovi "sitroena tip B2 10 CV" koji je vešto "ukomponovan" sa vozilom koje je dizajnirao Adolf Kegres, francuski inženjer koji je bio na dvoru ruskog cara pre revolucije...

Sva vozila su sa uspehom prešla Saharu i ispisala još jednu slavnu stranicu "Sitroena"!

                                      Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.