· · Komentari: 0

ISPOVEST SRPSKE STJUARDESE: ''Putnik mi je preminuo u avionu tokom leta, DALI SMO SVE OD SEBE, ali ishod je bio TRAGIČAN''

''Uveravao nas je da se oseća dobro, tokom ukrcavanja'', priseća se ona ovog stresnog dana

1675249076_Profimedia-smrt-na-avionu.jpg
Photo: Profimedia

LJudi koji često putuju avionom, nekada su svedoci čudnih događaja koji se u vazduhu dešavaju. Ovi događaji češći su nego što ljudi mogu i da zamisle. Pored svađa putnika između sebe, rasprava sa kabinskim osobljem, putnika koji previše popiju ili koriste nedozvoljenje supstance, dešavaju se i mnogo ozbiljnije situacije.

Naime, mnogi ljudi nisu upoznati da zbog karakterističnih uslova na avionu- razređenog vazduha, te drugačijeg pritiska, često se desi da nekome pozli. Uzroci mogu biti razni: od neispavanosti, do uzimanja lekova na prazan želudac, do odluke da se leti svojevoljno uz zdravstvene probleme, a bez dozvole lekara.

Foto: Shutterstock

Neretko, stresna situacija može biti prouzrokovana dugim čekanjima u redovima na aerodromu, brojnim proverama i kašnjenjima, kao i mnogim drugim nepredviđenim okolnostima koje se u avijaciji dešavaju.

Bilo kako bilo, jedan od ređih slučajeva, ali ne i nemogućih, je kada se desi smrt na avionu. U razgovoru sa  jednom bivšom stjuardesom, koja se u svojoj karijeri susrela sa ovim tragičnim događajem, saznali smo kako je to toga došlo, kao i koja je procedura ukoliko neko premine u vazduhu.

- Svaka kompanija ima propisane procedure za gotovo svaku situaciju koja se može desiti na avionu. Nažalost, mnoge od tih procedura bazirane su na stvarnim iskustvima. Bezbednost putnika kao i članova posade, uvek je na prvom mestu. Međutim, ne može se na sve stoprocentno uticati, započinje priču ona.

Ovaj putnik je putovao sa svojim sinom, ali naša sagovornica kaže da je čest slučaj da starije osobe, kojima je neophodna pomoć pri kretanju, putuju i sami. Kako je došlo do toga da putnik premine na avionu, ova hrabra žena priseća se detalja:

- Čovek je bio starije dobi, imao je oko 80 godina i dovežen je na kolicima do aviona, uz asistenciju aerodromskog osoblja. Ovo je standardni zahtev za putnike koji se otežano kreću, kao i one koji nisu najboljeg zdravlja. Primetila sam odmah na ulasku, kada je gospodin dovežen, da je malo bled i da otežano diše. Prateći proceduru kompanije za koju sam radila, postavila sam mu par pitanja da ustanovim da li je putnik '' u zadovoljavajućem stanju za let''. Ovo bi u prevodu značilo- da li ima napismeno lekarevo odobrenje da sme da leti, da li uzima lekove i koje, kao i njegovu prethodnu medicinsku istoriju. Obzirom da je potvrdio da se oseća Ok, kao i da ima svu neophodnu dokumentaciju i lekove, ispunio je uslove da bude primljen na let, nastavlja ona. Još dodaje, da su putnika sa svojim sinom smestili u prednji deo kabine kako bi bio što bliži izlazu i toaletu, te da su mu dali čašu vode pre poletanja.

Foto: Shutterstock

- Da bi bili sigurni da je sve kako treba, obavestitli smo kapetana da imamo starijeg gospodina na letu koji je delovao malo bledo i da je teže disao, ali da nas je i on i njego sin uverio da se oseća dobro, te da ima dozvolu da leti od svog doktora.

Međutim, u toku leta, njegov sin je ođednom alarmirao posadu da se otac ne oseća dobro, te da jedva diše! 
Ukazana mu je smesta prva pomoć od strane članova posade, pa je i po pravilima kompanije upućen poziv preko razglasa, da se javi neko od putnika ukoliko ima medicinsko iskustvo, ili je medicinski radnik. Na ovaj poziv, javio se jedna muškarac koji je potvrdio da je doktor. Nesrećnom čoveku je ukazana prva pomoć, i kapetan je obavešten o situaciji u kabini.

Uz sve napore, i veštačko disanje, ipak nije bilo pomoći. Doktor je saopštio glavnoj stjuardesi da putnik ne diše, te da moraju hitno sleteti! Kako ova bivša stjuardesa navodi, jedino što je preostalo je da se što pre sleti, gde je to moguće. Ostali putnici bili su vidno uznemireni, pa se ostatak kabinskog osoblja potrudio da im pruži reči podrške, kao i informaciju da će se prinudo sleteti u drugi grad u Nemačkoj, umesto u Minhen.

Foto: Shutterstock

- Koliko god naše obuke bile intenzivne i ozbiljne, za ovakvo nešto nikada u potpunosti niste spremni. Niko, osim naših porodica i prijatelja ne zna, koliko ovaj posao može biti stresan...mnogi misle da samo služimo kafu.
Iako sam mnogo puta bila u situaciji da pružim prvu pomoć na letu, ovo svakako pamtim kao najtraumatičniji
događaj u karijeri, završava priču naša sagovornica, koja ovom prilikom želi da ostane anonimna.

Kada je i definitivno ustanovljeno da putnik više ne diše, smešten je ležeći položaj u poslednja 3 reda, prekriven kaputom i njegovo telo je obezbeđeno pojasevima, do prinudnog sletanja.U redu pored njegovog, sedeo je njegov neutešni sin, koji je bio u stanju šoka od svega što ga snašlo. Sve lične stvari preminulog su predate kapetanu, po proceduri, objasnila nam je sagovornica. Kada su sleteli, telo preminulog izneseno je iz aviona, a sačekala ga je ambulanta.

Sagovornica je još dodala, da zbog specifičnog okruženja i pritiska na avionu, te kompresovanog vazduha, uvek savetuje da ljudi koji nisu sasvim sigurni u svoje zdravstveno stanje, odlože put koliko god je potrebno, dok se ne osećaju bolje, kako bi izbegli pogoršanje situacije u avionu.

 

BONUS VIDEO:

 

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.