· · Number of comments: 0

Trčanje ili hodanje: Koja kardiovaskularna vežba je bolja?

Ako želite da dodate kardio u svoju dnevnu rutinu, sigurno se pitate: „Da li je bolje hodati ili trčati"

1669295383_shutterstock_756971236.jpg
Foto: Shutterstock

U zavisnosti od vaših ciljeva i nivoa kondicije, obe vežbe mogu da budu korisne.

Važnost trčanja i hodanja

Prvo i najvažnije, i trčanje i hodanje su odlični za zdravlje kardiovaskularnog sistema. Poboljšava metaboličko zdravlje, smanjuje rizik od razvoja kardiovaskularnih bolesti, povećava vaš aerobni kapacitet...

- Iako ne postoji jedinstveni pristup zdravom načinu života, Centri za kontrolu i prevenciju bolesti preporučuju da zdravi odrasli imaju najmanje 150 minuta umerenog intenziteta ili 75 minuta aerobne vežbe snažnog intenziteta nedeljno - priča Džonatan Olonade, sertifikovani lični trener za MInd body green.

Prednosti hodanja

Odlazak u šetnju nudi bezbroj zdravstvenih prednosti - posebno ako se uputite u šetnju prirodom.

Poznato je da hodanje na otvorenom u prirodi podiže raspoloženje, poboljšava kognitivne funkcije, smanjuje krvni pritisak, pa čak i pomaže da bolje spavamo. Povećana izloženost prirodi je takođe dobra za zdravlje creva, što zauzvrat pomaže u smanjenju stresa i anksioznosti.

 Još jedna jedinstvena prednost hodanja je ta što podržava zdravlje kostiju. Aerobne aktivnosti sa opterećenjem, kao što su hodanje, trčanje i planinarenje, mogu ojačati kosti povećanjem mineralne gustine kostiju. Jače kosti stvaraju robusniji skelet, što smanjuje rizik od padova, loma i preloma kako starite.

Prednosti trčanja

Trčanje je takođe efikasan trening uma i tela. Pored kardiovaskularnih pogodnosti, ovo su neke od glavnih prednosti trčanja: 

Relativno brzo sagoreva kalorije

U proseku, trčanje sagoreva skoro upola više kalorija nego hodanje.

 Jača mentalno zdravlje. Osim što pomaže u sagorevanju više kalorija i poboljšanju kardiovaskularnog zdravlja, trčanje može učiniti čuda za vaše mentalno zdravlje. Sveobuhvatan pregled objavljen u Međunarodnom časopisu za istraživanje životne sredine i javno zdravlje 2020. godine otkrio je da trčanje značajno utiče na mentalno zdravlje, posebno smanjenje stresa, anksioznosti i depresije. To je zato što vežbe kao što je trčanje poboljšavaju cirkulaciju krvi u mozgu, što podiže raspoloženje i pomaže vam da bolje upravljate stresnim situacijama.


 

 

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.