· · Number of comments: 0

Saveti da polako, ali sigurno smanjite unos šećera: Ovo je preporučena dnevna količina

Poznato je koliko je teško odoleti šećeru

1660123879_happy-birthday-gf2e03bdfa_1280.jpg
Foto: Pixabay

Dijetetičari vide ishranu sa visokim sadržajem šećera kao važan faktor  gojaznosti i dijabetesa. Preporučeni unos šećera je između 20g i 30g dnevno, ali retki su oni koji to zapravo i poštuju.

Pročitajte još: Da li ste znali da postoji "tužna i "srećna" HRANA? Neke namirnice vam mogu podići raspoloženje, dok vam druge mogu uništiti dan

Smanjenje unosa šećera

Dok je šećer normalan deo funkcionisanja našeg tela, sama količina „skrivenih“ ili „slobodnih“ šećera ugrađenih u našu hranu otežava smanjenje unosa šećera.

Kada rešimo da smanjimo nivoe unosa to ne mora da bude mukotrpan proces samoodricanja, najbolji način je da se ta promena napravi polako.

Dobro se naspavajte

Kvalitetniji san može da ima ogroman uticaj na naše fizičko i mentalno zdravlje, a čak pomaže u regulisanju načina na koji naše telo obrađuje šećer. U studiji od preko 4.000 ljudi, oni koji su spavali manje od 6 sati imali su dvostruko veće šanse da imaju ćelije koje su manje osetljive na insulin. Ovo je bilo tačno čak i nakon što su istraživači uzeli u obzir druge životne navike. Šećer u krvi u našem telu raste između 4 i 8 sati ujutru, odražavajući zdrav ciklus buđenja tipičnog obrasca spavanja. Međutim, ako telo nije u potpunosti odmorno ili je naviklo na doručak sa visokim sadržajem šećera, to može da rezultira time da se ujutro osećate umornije. LJudi koji su neispavani konzumiraju više nezdrave hrane, uglavnom visokokalorične masne hrane nego ljudi koji ispunjavaju svoju dnevnu kvotu spavanja, piše Mirror.

Pročitajte još: Ako želite da se rashladite popijte ČAJ: Ovo su razlozi zašto bi trebalo da pijete tople napitke leti

Pronađite alternative sa malo šećera ili bez njega

Daleko najlakša promena koju možete da napravite u svojoj ishrani je da kupite alternative sa niskim sadržajem šećera koje su dostupne za većinu dnevnih namirnica.

Budite bolji u čitanju etiketa

Iako je teško pronaći proizvode sa nula šećera, ipak možete da napravite najzdraviji mogući izbor i nađete namirnice sa niskim sadržajem šećera.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

 

 



 

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.