Iz Bavarske stiže drumska krstarica na dva točka nikad zavodljivija (Foto)

Petar Živković

13. 04. 2020. 000000 12:21

Foto: Promo

Neke stvari vredi čekati, To je i slučaj sa novim dvotočkašem koji stiže iz Bavarske.
„BMV motorad“ je  predstavio dugoočekivani motocikl  „R 18“ koji ovu kompaniju uvodi u segment “kruzera". Kao nijedan  „BMV“ motocikl pre njega, ovaj model je u potpunosti u skladu sa tradicijom istorijskih „be-em-ovih“ motocikala i tehnički i po pitanju stilskog dizajna. 
 
Dizajnom i izgledom, novi model nastavlja „BMW motorad“ tradiciju i legendarni „BMV R 5“, model koji se nalazio u proizvodnji pre više od 80 godina, preusmeravajući fokus nazad na osnovne motociklističke elemente: jednostavnost, bez prekomerne tehnologije i bokser motor kao epicentar uživanja u vožnji, u kombinaciji sa "dobrim vibracijama“. 

U nasleđe je dobio i klasičan okrugli dizajn instrument table sa ugrađenim displejem. 

Težak je 345 kg, a maksimalnih 91 KS isporučuje pri 4.750 obrtaja u minutu. Odlikuje ga takozvani “big bokser" agregat koji ima najveći kapacitet dvocilindričnog bokser agregata ikada korišćenog u serijskoj proizvodnji, čak 1.802 kubika, po čemu je i dobio naziv „R 18“. Poseduje kvačilo i menjač sa šest brzina, a finalni prenos je preko kardana.
 
Pročitajte još: Da li znate kako je nastao i šta znači logo BMW?
 
Ovaj motocikl maestralno prenosi stil ikona prošlih vremena i zadržava “čist" dizajn inspirisan klasicima. Poseduje detalje legendarnih bokser motora iz 1936. godine kao što su dvostruki cevasti ram, karakterističan oblik rezervoara i vidljivo kardansko vratilo. Nasledio je i tradicionalno vazdušno hlađenje.
 
 Iako minimalističkog izgleda opremljen je najsavremenijom opremom i sistemima. U standardnoj opremi poseduje „ASC“ sistem stabilnosti, “hil start kontrol" sistem za polazak na uzbrdici, kao i „MSR“ sistem koji kontroliše kočenje motorom. Kočioni sistem se sastoji od dvostrukih diskova napred i jednostrukih pozadi, oba sa četvoroklipnim kočionim čeljustima. Prednji amortizeri su prečnika 49 mm, sa hodom od 120 mm, dok je hod zadnjih 90 mm. 

Ono što ovaj motocikl dodatno izdvaja od ostalih modela iz istog segmenta jesu i tri različita moda vožnje “rejn", “rol" i “rok" koja se mogu prilagođavati  individualnim željama vozača. Pozicija sedenja je uspravna i uslovljena nogostupima koji su postavljeni na sredini, iza cilindara, što je odlika „BMV“ modela. 

 Novi model će se naći u ponudi  kao ekskluzivni „frst edišn“, odmah nakon  lansiranja, sa velikim brojem opcija individualizacije.
 
Foto:Promo