Da li je ovo početak kraja automobilskih giganata?

Petar Živković

01. 07. 2020. 000000 16:23

Foto:"Tojota"

Uprkos koroni, krizi svetske ekonomije, 100 najvećih svetskih brendova je povećalo svoju vrednost, prema istraživanju poznate kompanije Kantar. Tih 100 brendova je dostiglo vrednost od fantastičnih pet triliona dolara što je ekvivalent godišnjem BDP Japana!

Foto:"Tojota"

Od 2006. kada je vrednost bila jedan trilion rast najmoćnijih je nezaustavljiv!

Pročitajte još:Ovo je trenutno jedini kombi za koji ćete od države dobiti 5.000 EVRA

Prvi po vrednosti brenda je "Amazon" koji je zabeležio rast od neverovatnih 32 odsto pa sada vredi 415,9 milijardi dolara! Drugi je "Epl"čiji rast je iznosio 14 odsto na godišnjem nivou i koji sada vredi 352,3 milijarde dolara. Treći je "Majkrosoft" sa rastom od 30 odsto i dostignutom vrednošću od 326,5 milijardi dolara.

Foto:"BMW"

Čini se da je vreme automobilskih giganata, koji prodaju desetak miliona vozila godišnje, baš uzdrmala korona.Tako se među 1000 najvećih nalaze samo tri iz ove automobilske grane, a samo jedan je zabeležio rast.

Najbolje rangirana je japanska "Tojota" na 48. mestu ali je izgubila vrednost za 3,0 odsto!

Pročitajte još:Nova "seat ateka" će umesto vas skidati i led sa šoferšajbne (FOTO/VIDEO)

Nemački tandem "BMW" i "Mercedes" je zadržao poziciju među 100 veličanstvenih. "Mercedes" je izgubio devet odsto vrednosti i sada su 56. na listi dok je "BMW" izgubio čak 14 odsto vrednosti i sada je na 61. mestu!

Jedini brend, iz automobilske industrije, koji je uvećao vrednost je "Tesla" sa rastom od 22 odsto i koji je četvrti automobilski brend na svetu ali izvan 100 najvećih.