Da li možete da uočite razlike na pet generacija "honde CRF450R"?

Petar Živković

15. 07. 2020. 000000 10:30

Foto:"Honda"

Kada u svetu "motokrosa" pomenete "hondu CRF450F" sledi "kapa (kaciga) dole"! Nema tu mnogo priče, o njoj se sve zna. A da li i znate kako je teklo usavršavanje od 2002. do danas?

Prva generacija je predstavljena 2002.

Model 2002. (Foto:"Honda")

Bila je to mašina sa aluminijumskim "tvin-spar" ramom. Laki, četvorotaktni motor je bio hit kad se pojavio. I ostao. Usledile su male izmene najviše na "šok-absorverima"...

Pročitajte još:"Suzuki" je dokazao da nije sramota učiti od boljih

Model je imao sjajne karakteristike koje su omogućile vozačima lakši prelaz sa dvotaktnih na četvorotakne mašine. Bile  je tu sjajna "Šova" suspenzija koja je donela reputaciju lako upravljivog motorcikla.

Sledeća generacija predstavljena je 2005.

Model 2005. (Foto:"Honda")

Dobila je novi ram, redukovanu težinu nove HPSD amortizere, unapređene su karakteristike upravljanja, a zahvaljujući novim materijalima od kojih su pravljeni ventili motor je radio još besprekornije. U 2008. usledile su manje revizije geometrije, unapređeno je kvačilo.

Treća generacija je bila na sceni od 2005. do 2009. Dobila je novi, kompaktniji agregat, direktno ubrizgavanje, novi ram sa unapređenom geometrjom.

Model 2009. (Foto:"Honda")

Motocikl je dodatno olakšan, izmenjen je i položaj upravljača. Manevarske sposobnosti ovog dvotočkaša dostigle su tada neviđen nivo.

Usledila je 2013. godina i novi razvoj ovog dvotočkaša koji je sada dobio potpuno novi ram i znatno unapređeni agregat.

Model 2013. (Foto:"Honda")

Inženjeri su usmerili naročitu pažnju na ponašanje motocikla u krivinama. Dodat je dvostruki izduv, nova vrsta KYB pneumatika "spring fork".Na ovom modelu je Tim Gajzer 2016. osvojio svetsku titulu MXGP po prvi put, postavši najmlađi MXGP šampion u istoriji, sa samo 20 godina!

Pročitajte još:Slažete li se? Odlučeno koja je boja automobila najomiljenija

Dizajn generacije predstavljene 2017. je doneo novu, šestu verziju aluminijumskog rama, još lakšeg i čvršćeg. Dodat je rezervoar od titanijuma, unapređena je elektronika, izmenjene suspenzije, a motor je dodatno unapređen. "Honda" je dodala i konrolu proklizavanja,

Model 2017. - 2020. (Foto:"Honfda")

Rezultat je i nova titula svetskom šampionata 2019.