DOKAZANO: Muzika pomaže bebama da PROGOVORE

08. 12. 2020. 000000 10:40

Foto: Depozit

Muzika pomaže bebama da progovore, pokazala je studija američkih naučnika koji su pratili ponašanje beba u igri muzičkim ritmovima.

Uporedili su grupu s dvadesetero devetomesečnih beba koje su učile da reprodukuju muzičke ritmove udarajući rukom o bubanj s 19 njihovih vršnjaka koji su se istovremeno igrali drugim igračkama, poput automobila ili kockica.

Naučnici su ustanovili da je aktivnost delova mozga zaduženih za prepoznavanje vokalnih i muzičkih odlika - auditivnog korteksa i prefrontalnog korteksa kod dece iz muzičke grupe bila veća nego kod onih koji su se igrali kockicama i automobilma.

Pročitajte još: JEDNOSTAVNI SAVETI koji će vam pomoći da vaša beba lakše prevaziđe GRČEVE

Obe su moždane regije važne za koncentraciju i održavanje pažnje.

- Ovo je prva studija sprovedena na sasvim maloj deci koja upućuje na to da izloženost muzičkim ritmovima u ranoj životnoj dobi može da poboljša sposobnost prepoznavanja jezičnog ritma - objasnila je naučnica s Instituta za učenje i nauku mozga univerziteta u Vašingtonu, Kristina Džao, koja je vodila istraživanje.

Foto: Depozit

- Stimulacija muzikom u ranoj životnoj dobi ima dugoročno bolji učinak na kognitivne sposobnosti - rekla je ona.

Pročitajte još: Pustite decu da se isprljaju! Postoji DOBAR RAZLOG!

- Da bi bebe progovorile najpre moraju da nauče da prepoznaju tonove i ritmove - objasnila je koautor studije Patricia Kuhl, objasnivši da je sposobnost percepcije zvuka "važna kognitivna sposobnost" te da "mogućnost njenog ranog poboljšanja ima dugoročan učinak na učenje".

Jezik, poput muzike ima snažne ritmičke karakteristike.

Tako ritam slogova pomaže u razlikovanju zvukova i omogućuje da se razume šta neko govori. A mogućnost uočavanja razlika među zvukovima pomaže bebama da pre nauče da govore.

Pročitajte još: Ovi predmeti u kući mogu biti OPASNI ZA DECU: Sklonite ih na vreme

Da bi to dokazali naučnici su tokom mesec dana organizovali dvanaest petnaestminutnih druženja dvadesetero dece u laboratoriji zajedno s roditeljima koji su vodili i nadzirali njihove aktivnosti. Roditelji su u ritmu trotaktnih dečjih pesmica udarali ritam. Sedam dana po završetku muzičkih sastanaka kod sve dece iz muzičke grupe primećene su snažnije moždane reakcije, koje su pokazale da te bebe bolje prepoznaju promene ritma nego deca iz druge grupe.

Rezultati studije objavljeni su u Proceedings of the National Academy of Sciences.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU