ŽIVOTNA PRIČA ČOVEKA KOJEG SU S PRAVOM PROZVALI "GOSPODIN BEVERLI HILS": Od neugledne ulice napravio je carstvo, a njegovu odeću i parfem nosile su najveće svetske zvezde

Daša Lončarević

12. 08. 2025. 000000 20:00

Foto: Profimedia

Beverli Hils. Ulica Rodeo Drajv danas je gotovo mitsko ime — sinonim za luksuz, blještavilo i besprekornu modu. Ali, pre nego što su izlozi zasijali pod reflektorima paparaca, pre nego što su mirisi parfema ispunili kalifornijski vazduh, postojala je vizija jednog čoveka. Čoveka rođenog kao Fred Džuls Polag u švajcarskom Sankt Galenu 1925. godine — ali kojeg će svet upamtiti kao Freda Hajmena, poznatijeg kao “Gospodina Rodeo Drive-a” i “Gospodina Beverli Hilsa”.

Njegovo detinjstvo nije mirisalo na parfeme od nekoliko stotina dolara po bočici. Bilo je to vreme ekonomske neizvesnosti i ratnih oblaka nad Evropom. Možda baš zato, kada je emigrirao u Ameriku, Hejman je od samog početka birao svetlo umesto tame.

 

Počeo je u Njujorku, i to ne u butiku, već među kristalnim čašama i srebrnim tacnama — kao banket menadžer u legendarnom Waldorf Astoria hotelu. Tu je naučio lekciju koja će ga voditi čitav život: luksuz nije samo proizvod. Luksuz je osećaj.

Preselio se u Los Anđeles i postao menadžer Beverly Hilton hotela, gde je već tada imao priliku da kreira iskustva za zvezde ekrana i političku elitu. I onda — 1961. godine — prešao je iz ugostiteljstva u modnu arenu.

Kupio je mali butik na tada ne naročito glamuroznoj Rodeo Drajv ulici, i nazvao ga "Giorgio Beverly Hills". Njegov recept? Spoj besprekornog ukusa, nenametljive ekskluzive i toplog dočeka koji je mogao da šarmira i najzahtevnije goste. U njegovom butiku, kupci nisu samo birali odeću — oni su postajali deo priče.

Njegov butik "Giorgio Beverly Hills" postao je mesto okupljanja zvezda poput Elizabet Tejlor, Natali Vud, Princeze Grejs od Monaka, Barbre Strejsend, Dajane Ros, Čarlton Hestona, Ronalda i Nensi Regan.

U njegovom salonu sa barom, bilijarom i besplatnim pićem — slavni ljidi poput Ričarda Prajora, Roberta Evansa, Ali Mekgrou, Stiva Mekvina, pa čak i Melani Grifit, Džonsona — provodili su vreme u šoping druženju, nekada i satima.

Do 1980-ih, "Giorgio Beverly Hills" je bio epicentar luksuza. A onda, 1981. godine, lansirao je parfem “Giorgio” — miris koji je postao globalna senzacija. Tolika je bila popularnost da je Avon 1987. godine kupio brend za neverovatnih 165 miliona dolara.

Fred se ženio ukupno četiri puta. Prvo sa Telmom Bertrand, zatim sa dr Barbarom Sziraki sa kojom je dobio troje dece: Čarlsa, Roberta i Nikol.

Treća supruga bila mu je Gejl Gardner (u braku su bili od 1966. do razdvajanja 1983. godine), sa kojom je zajedno lansirao parfem “Giorgio”.

Četvrta žena bila mu je Beti Endo, sa kojom se oženio 1995. godine. U trenutku smrti 2016, iza sebe je ostavio suprugu, troje dece i desetoro unučića..

Fred Hajman je nastavio da stvara, savetuje i inspiriše sve do poslednjeg dana svog života. Iza sebe je ostavio ne samo ulice obasjane zlatnim slovima luksuza, već i filozofiju: da se stil ne kupuje samo novcem, već pričom, osmehom i iskustvom.

Danas, kad zakoračite na Rodeo Drajv i ugledate fasade koje blistaju, setite se — to se nije desilo slučajno. To je delo čoveka koji je znao da svaka ulica može biti pista, ako joj date dovoljno šarma i malo zlatne prašine.