KRAJ JEDNE ERE: MTV se gasi ali MODA i muzika koju smo upijali kroz video spotove nikada neće biti zaboravljeni

Daša Lončarević

14. 10. 2025. 000000 14:00

Foto: Profimedia

Spotovi kao prozor u stil

Pre MTV-a idole smo mogli da vidimo uglavnom samo na koncertima, u časopisima ili retkim televizijskim nastupima. Ali, uz muzičke spotove, svaki novi singl donosio je novu modnu priču.

Setite se samo Majkla Džeksona u crvenoj kožnoj jakni iz spota za pesmu "Thriller", Madone s čipkastim rukavicama i krstovima u spotu za pesmu "Like a Virgin" ali i Brintni Spirs u školskom autfitu u "…Baby One More Time" – ove su slike postale nezaobilazni delovi stilskog identiteta celih generacija. Ono što su nekada bile modne revije, postali su upravo muzički spotovi.

 
 
 
 

View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Terry Fontaine (@baadmj)

Madona i snaga stila

Madona je savršen primer umetnice koja je modom postala jednako moćna kao i muzikom. 

"NJeni prepoznatljivi stajlinzi iz osamdesetih – slojevite narukvice, pocepane čarape, predimenzionisane jakne - inspirisale su celu generaciju."

Kasnija saradnja sa Žan-Polom Gotjeom i kultnim korsetom sa šiljastim grudnjakom postala je pravi simbol pop-kulture. Madona je pokazala da moda nije samo izgled već moćan alat za stvaranje identiteta i pričanje priče.

Zvezde koje oblikuju trendove

Svaka decenije donosila je nove modne heroje:

Devedesete su bile u znaku grandž scene sa Nirvanom i flanel košuljama, kao i predimezionisanim pantalonama i sportskim stilom koje su popularizovale TLC.

Početkom novog milenijuma Destiny’s Child naglašava "girl power" usklađenim kostimima, a Gven Stefani mešala je uspešno pank i glem stvarajući prepoznatljiv stil.

Kasnije su Lejdi Gaga i Bejonse postavile spotove kao umetničke instalacije i modne fenomene – od haljine od mesa do globalnog hita kao što je kostim iz "Single Ladies".

Moda kao produžetak muzike

MTV je modnim dizajnerima otvorio vrata do miliona gledaoca, a izvođačima pružio priliku da svojom odećom dodatno naglase poruku pesme. 

"Spotovi su postali prostor za eksperimentisanje, provociranje i oblikovanja ukusa."

Stilisti su brzo shvatili da muzičar može biti najbolja reklama – jer što se pojavi na MTV-u, sutra se nosi na ulicama širom sveta.

Jutjub kao nasljednik MTV-a

Iako MTV više nema onu moć iz zlatnih godina, njegova lekcija ostaje jasna: muzika i moda su nerazdvojne. TikTok, Instagram i Jutjub sada lansiraju trendove, ali spotovi su još uvek mesto gde izvođači grade svoj imidž. Kada Hari Stajls obuče haljinu ili Dua Lipa snimi spot u vintidž stilu, to nije slučajno – to je nastavljanje tradicije koju je MTV započeo.

(Zadovoljna/Magazin Novosti)

BONUS VIDEO: