MRZELA DA POZAJMLJUJE NOVAC OD DEJVIDA, SINA DEFINITVNO IZGUBILA: 9 stvari koje smo saznali iz dokumentarca o Viktoriji Bekam
Foto: Profimedia
U novom trodelnom dokumentarcu na Netfliksu, Viktorija Bekam nas vodi na putovanje kroz tri ključne faze svog života – dane u grupi Spice Girls, eru WAG-a i, konačno, borbu da se dokaže u modnom svetu, koja kulminira revijom na Paris Fashion Weeku. Kroz komentare Donatele Versaće, Ane Vintur i Eve Longorije, gledamo život i karijeru jedne od najupečatljivijih žena popularne kulture – iz ugla onih koji je najbolje poznaju.
Ovo su devet najzanimljivijih otkrića iz ovog dokumentarca – od trenutaka kada je otvoreno govorila o svom poremećaju ishrane do načina na koji se suočavala sa seksizmom u svetu mode.
Pravi razlog za njen „mrzovoljan“ izraz lica
Viktorija otkriva da njen „ozbiljan“ izraz nije rezultat lošeg raspoloženja, već – Dejvida Bekama. Objašnjava da na crvenom tepihu uvek stoje tako da je on s njene leve strane, a ona, kako kaže, lepo izgleda samo kad se osmehuje s leve strane. „Tako da, dok se ja smešim iznutra – spolja to niko ne vidi“, našalila se, dok je Dejvod sa strane delovao pomalo skeptično.
Postojala je metoda u njenoj „WAG ludosti“
Početkom 2000-ih, dok je Dejvidova fudbalska karijera bila na vrhuncu, Viktorija je ušla u svoju WAG fazu – velike naočare, nadogradnja, krupne frizure i sve u znaku glamura. Ipak, otkriva da je iza te slike stajao osećaj praznine. „Postojala je potreba za pažnjom“, priznaje. „Nisam se osećala ispunjeno. To je bio način da ostanem u razgovoru dok sam tražila sebe.“
Da bi uspela u modi, morala je da „ubije WAG-a“
Francuski dizajner Roland Mouret savetovao ju je da potpuno odbaci imidž supruge fudbalera ako želi da bude shvaćena ozbiljno u svetu mode. „Moraš da ubiješ WAG-a“, rekao joj je. I tako je počelo stvaranje novog identiteta – modne kreatorke Viktorija Bekam.
NJeno detinjstvo nije bilo onako kako ga javnost zamišlja
Nakon viralnog momenta iz dokumentarca Bekam, u kojem je Dejvid naveo Viktoriju da prizna da joj je otac vozio Rols-Rojs, dizajnerka sada priča svoju stranu priče. Otkriva da su njeni roditelji imali snažan radni etos – otac je radio u trgovini električnom opremom, a deca su mu pomagali u sklapanju delova. Roditelji su čak podigli novi hipotekarni kredit da bi je poslali u dramsku školu.
Poremećaj ishrane nastao je iz osećaja da „nikad nije dovoljno dobra“
Ova tema je obrađena s posebnom pažnjom i emocijom. Viktorija se priseća kako su joj u školi govorili da je „previše puna“ i stavljali je u zadnji red predstava. „Kada imate poremećaj ishrane, postanete majstor u laganju“, kaže. „To je rezultat konstantnog ponavljanja da niste dovoljno dobri. Taj osećaj me prati ceo život.“ Dodaje i da su mediji devedesetih, opsednuti vitkošću, dodatno pogoršali njen odnos prema sebi – naročito nakon što je šest meseci posle porođaja bila javno merena na televiziji.
Otvoreno o mizoginiji u modnoj industriji
Kada je pokrenula svoj modni brend, mediji su često sumnjali da je za njene kolekcije zaslužan njen mentor Roland Mouret. „Naravno, iza toga mora da stoji muškarac – ne može to biti neka bivša pop zvezda“, kaže Viktorija, osvrćući se na predrasude koje su pratile njen profesionalni rast.
NJena modna kuća trošila je 85.000 funti godišnje na – biljke
Završna epizoda bavi se finansijskim izazovima brenda Viktorija Bekam, koji je godinama beležio gubitke. Kada je investitor Dejvid Belhasen ušao u posao, otkrio je da kompanija godišnje troši 75.000 funti na dekorativne biljke i dodatnih 15.000 na osobu koja ih zaliva – primer raskošnog trošenja koji je postao anegdota sam po sebi.
Teško joj je padalo da od Dejvida traži novac
Viktorija Bekam iskreno priznaje da joj je bilo neprijatno da suprugu traži finansijsku pomoć kada je brend zapao u probleme, dok Dejvid otvoreno govori o svojim brigama zbog velikih gubitaka. Ipak, podseća da je u prvim godinama njihove veze upravo ona bila imućnija – Viktorija je kupila njihovu prvu zajedničku kuću, danas poznatu kao Bakingemska Palata.
Bruklin nije deo dokumentarca
Dok su Kruz i Harper često prikazani, najstariji sin Bruklin se ne pojavljuje, osim u kratkom kadru sa suprugom Nikolom na Paris Fashion Weeku 2024. godine. Iako su mnogi očekivali da će imati veću ulogu u snimanju priprema za reviju, njegovo odsustvo je očigledno – i simbolično za porodičnu dinamiku koja se poslednjih godina spekuliše u medijima.
Netfliksov dokumentarac o Viktoriji Bekam ne prikazuje samo poznatu priču o modi i slavi, već i intimnu ispovest o ženi koja je izdržala pritiske, predrasude i javni sud – i iz svega izašla snažnija, elegantnija i iskrenija nego ikada.
(Harpers Bazaar)
BONUS VIDEO: