Zbog korone jedno zanimanje preti da NESTANE, a mnogi ljudi u Srbiji se baš njime bave

01. 04. 2020. 000000 08:44

Foto: Pixabey

Turizam i ugostiteljstvo su među industrijama koje korona najviše pogađa i mnogi poslovi su ugroženi. Ali, mnogi veruju da će hotelijeri, restorateri i vlasnici agencija ponovo stati na noge, dok se svi slažu da je "izmišljenim" profesijama - odzvonilo.

Pročitajte još: Srbi ih obožavaju, a imena im počinju na slovo S: Provedite letovanje na nekom od ovih PET ostrva i videćete šta je raj

Mnoge neobrazovane, ali lepe devojke koje vole da se slikaju pronašle su odličan izvor prihoda - za lajkove dobijaju novac. I ne samo to! Godinama su putovale potpuno besplatno, uživale u najboljim hotelima, pile šampanjac i jedino što su trebale da rade je da se slikaju.

Putuju u sećanjima
Foto: Piksabej

Naime, već su dobro poznate uspešne priče mnogih hotela koji su ugostili influensere posle čijih fotografija im je krenuo posao. Ubrzo su ih i državne turističke organizacije zvale i angažovale, dok su uporedo svi prestali da plaćaju oglase.

Posle nekoliko afera svi traže mikro-influensere sa najviše 5.000 pratilaca.

- Posle nekoliko afera na kojima su influenseri "doterivali" fotografije i skandala da su kupovali pratioce, mnogi su prestali da ih angažuju - kaže Jelena Stanković, portparol Turističke organizacije Beograda.

Dobro je poznat skandal sa čuvenom Lianom, koji prati dva miliona ljudi, a koja je dodavala laste na fotografiju ispred Tadž Mahala. Na kraju se ispostavilo da nikada nije ni bila u Indiji. Još gore je prošao Bali gde su influenseri sa ogledalom pravili magične slike sa "vratima raja", a turisti su masovno počeli da pišu da je to prevara i laž.

- U poslednjih godinu dana makro-influenseri više nisu zanimljivi i svi tražimo mikro-influensere sa oko 5.000 pratilaca, jer njima ljudi veruju i njihovi postovi imaju veliki odziv - ističe Stankovićeva.

Ubude na Baliju promovisali su influenseri Foto: Piksabej

Virus "korona" je samo ubrzao propast influensera, jer je kretanje zabranjeno svima, pa i njima. Oni već dva meseca objavljuju stare fotografije, ali je interesovanje ljudi okrenuto zdravlju. Oni sami, da bi mogli da finansiraju svoj način života, u velikoj meri se oslanjaju na sponzorstva i partnerstva. Influenseri su za nekoliko fotografija mesečno zađivali i po 5.000 evra, a pored novca dobijali su besplatna putovanja, garderobu, kozmetiku, večere i slično. Priliv novca je prestao, jer su velike kompanije zaustavile sve kampanje.

Kompanije su im otkazale sva sponzorstva.

Kriza je počela još u decembru, ali su u februaru svi otkazali putovanja i kampanje. Influenserima su otkazali sva putovanja uplašeni da se ne razbole na destinaciji.

Pročitajte još: Jeste li čuli za UBUD VILE? Dan u njima košta 1.000 evra, a ponuda je neverovatna (Foto/Video)

I oni koji imaju mogućnost da još uvek putuju, iz straha od novih zatvaranja granica i uvođenja karantina, nigde ne idu. Oni sada objavljuju korisne savete za putovanja, ali ukoliko se obistine predviđanja da će čitave ove godine biti ograničena kretanja - oni će ostati bez posla.