Bio je RUŽAN, svi su mu se smejali, ali danas KOLEKCIONARI ne pitaju KOLIKO KOŠTA

24. 10. 2020. 000000 18:20

Foto: Depozitfoto

Nije samo Kusturica ovekovečio uspomenu na ovaj istočnonemački automobil, već i novosadska grupa "Ateist rep". Ipak, Kusturica nije bio fer prema ovom automobilu, jer su krov, hauba i branici pravljeni od čelika, pa su svinje mogle da pojedu samo vrata...

Pročitajete još: VOZI, sigurno te NEĆE OSTAVITI na PUTU! Ove reči se mogu reći SAMO za JEDAN AUTO (FOTO)

Dakle, vrata su bila od duroplasta, motor je bio dvotaktni, dizajn zastareo čim se pojavio, ali "trabant" je nekada bio ponos i dika DDR. Danas je omiljen među kolekcionarima, ali i turistima koji ne žale pare da ga iznajme i upoznaju Berlin brzinom 20 na sat.

Poslednji "trabant" napravljen je 1991. godine

"Trabant" je proizvodila fabrika u gradiću Zvikau u Saksoniji od 1957. godine. Verovali ili ne, ali poslednji automobil sa trake je sišao 1991. godine! Razlog su niski troškovi proizvodnje. Za 34 godine fabrika je proizvela 3,7 miliona automobila, skoro kao "buba"!

Turisti ih obožavaju Foto: Piksabej

Ovaj automobil je bio sinonim za DDR i izuzetno popularan, ali je retko gde izvezen iako je trebao da stigne, čak, do Afrike.  Na sreću, ovaj auto iz kojeg se vije crni dim nije stigao daleko.

Rusi u svemir, a DDR...
Prototip je napravljen 1954. godine u čast Jurija Gagarina, pa je nazvan "sputnjik", satelit, na nemačkom - "trabant".

Pročitajte još: Od DISKO auta je svima ZASTAJAO DAH: Stavite slušalice! (VIDEO)

Najveći problem prilikom kupovine "trabanta" bio je dug rok isporuke koji je često trajao godinu dana. Drugi je bila ogromna potrošnja motora i ujedno neverovatna buka koju je stvarao. Međutim, životni vek je trajao i po decenije.

Fabrika je imala četiri modela za pola veka!

Najdugovečniji model je bio "601" i proizvodio se do kraja, a fabrika je do pada Berlinskog zida 1989. godine osmislila samo četiri modela.

Pročitajte još: Da li ste znali da je prvi vozač automobila bila ŽENA? (FOTO)

 

Poslednji modeli automobila su imali motor od 19kw i 26 konjskih snaga, a mogli su da postignu brzinu od, čak, 100 km/h.

 

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU