· · Komentara: 0
Mališan

Sećate li se "autobjankija", omiljenog automobila devojaka? (FOTO)

Model "A 112" je napravljen u više od 1,2 miliona primeraka u fabrici u Milanu

1597836437_autobjanki-aslovna.jpg
Foto:"FCA"

"Autobjanki" je italijanski proizvođač automobila koji je nastao 1955. saradnjom "Bjankija", "Pirelija" i "Fijata". Bio je poznat po malim automobilima koji su bili cenovno skuplji od "Fijata" i koji su imali dosta uspeha i na sportskim takmičenjima.

"Autobjanki" je 1995. okončao svoju istoriju zatvaranjem fabrike Desio u Milanu. Sada su vlasnici brenda "Registro Autobjanki", oficijelni klub ove marke iz Milana.

Pročitajte još: Sud u Londonu tvrdi da ova dva automobila NE LIČE: Šta vi kažete?

Jedan od najčuvenijih modela bio je svakako "A 112" model koji je bio prisutan i na našim drumovima.
Ovaj automobil, koji bi sada bio svrstan u klasu "supermini" ili mali gradski automobil, pravio se na platformi "fijata 128" dok je mehanika bila od "fijata 127".

Foto: FCA

Predstavljen je u novembru 1969. kao zamena za modele "bjankina" i "primula" i pravljen je, za sadašnje pojmove, neverovatno dugo sve do 1986. godine kada ga je zamenio model "autobjanki Y 10" koji je izvožen pod oznakom "lanča Y10". 

Pročitajte još: Da korona nije otkazala Sajam automobila ovo bi bio jedan od najvećih hitova (FOTO)

"Autobjanki" je proizvođen samo u verziji sa troje vrata. U ponudi je bio motor "OHV" sa 903 kubika, koji je ugrađivan i u "fijat 850" i koji je imao 42 "konjske snage". Motor je unapređen 1971.godine i imao je 47 KS.

Bio je to pravi "devojački" automobil jer su one činile 34 odsto kupaca prosečnog uzrasta od 18 do 24 godine!

Foto: FCA

Napravljeno je ukupno osam serija "autobjankija A112", nekoliko "specijalnih edicija" a posebno se isticala verzija sa znakom "škorpiona" na haubi - "abart" koja je harala trkama u svojoj klasi.

Automobil je bio dug 3.230 mm, širok 1.480 mm. Visok 1.340 mm. Međuosovisko rastojanje je bilo 2.308 mm što je bilo dovoljno za četiri odrasla putnika. "A 112" je imao  masu od samo 670 kilograma. Prtljažnik je imao za njegove dimenzije, sasvim pristojnih 360 litara.

Foto: FCA

Bio je veoma živahan pa je mogao da jezdi i 145 kilometara na čas. Trošio je pri brzini od 80 km na čas 6,2 litre, a pri 120 km na čas 9,2 litre benzina.

Dizajner je bio Marselo Gandini iz čuvenog studija Bertone.

Ukupno je napravljeno tačno 1.254.178 primeraka!

                                             Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.