Tokom PANDEMIJE neverovatno POVEĆANA PRODAJA ovog odevnog predmeta

Kristina LJubisavljević

17. 02. 2021. 000000 15:00

Foto: Deposit

Evropski i američki lanci trgovine odećom ne uspevaju da se reše zaliha i smanjuju narudžbe prolećnih kolekcija, a pogoni u Bangladešu uzalud čekaju narudžbe, jer u “kovid-svetu” se najviše traže – pidžame.

Pročitajte još: Tik-toker pokazao jednostavan trik za bržu kupovinu: Potrebna je samo JEDNA stvar!

Neki lanci još nisu uspeli da se reše prošlogodišnje odeće, koja bi u normalnim vremenima “planula” na rasprodajama. Britanski "Primark" ima tako na skladištu kolekciju za proleće/leto 2020, vrednu 150 miliona funti, i 200 miliona funti vrednu kolekciju za jesen/zimu.

U konsultantskoj kući "Mek Kinsi" vrednost neprodate odeće u svetu, u trgovinama i u skladištima, procenjuju na 140 do 160 milijardi evra, što je iznad dvostruko više od normalne vrednosti.

Prošla godina je bila teška za industriju odeće.

Problemi se prelivaju na velike proizvođače odeće, poput Bangladeša, koji se uveliko oslanja na izvoz tekstila. Fabrike se bore da ostanu otvorene.

Foto: Deposit

Bangladeško "Udruženje proizvođača i izvoznika odeće" sprovelo je anketu u pedeset fabrika i utvrdilo da su ove sezone primili 30 posto manje narudžbi nego inače, a novi problemi su stigli u januaru sa novim merama blokade.

Pročitajte još: Prijavila se za posao, pa dobila odgovor koji ju je RASPLAKAO: Pismo je hit, a ljudi su zbunjeni: "Da li je ovo slatko ili jezivo?" (FOTO)

Prošla godina je bila teška za industriju odeće, a predviđanja za ovu nisu mnogo “blistavija”. Procene za 2021. godinu kreću se od pesimističnih "Mek Kinsijevih" predviđanja da će pasti 15 odsto, do Euromonitorovih procena da će se smanjiti “samo” 11 odsto.

Potražnja za pidžamama nikada nije bila veća.

Međutim, kakvo takvo olakšanje donela je popularnost pidžama tokom blokade.

- Ako želite da znate šta se nosi u Velikoj Britaniji – u modi su opet pidžame - rekao je u januaru izvršni direktor "Mark&Spencera".

Hugo Bos je aludirao na isti fenomen, smanjivši ponudu klasične poslovne odeće i proširivši onu za dom i slobodno vreme.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU