Oglas
Oglas
· · Коментари: 0

КАДА ЈЕ ИМАО 30. ГОДИНА УШАО ЈЕ У РЕКУ, ОБУЧЕН, ПЕВАЈУЋИ И - НЕСТАО ЗАУВЕК: Животна прича човека са најлепшим и најнежнијим гласом на свету

Био је власник једног од најлепших гласова генерације и аутор култне обраде 'Халлелујах', али свет га је изгубио прерано и под околностима које и данас изазивају језу. Џеф Бакли имао је само 30 година када је потпуно обучен ушао у Мисисипи и нестао у мутној води, оставивши иза себе музичко наслеђе које не бледи, али и низ питања о својим последњим хаотичним данима

1764929630_profimedia-0636614080.jpg
Фото: Профимедиа
Oglas

Причу о трагичном крају и генијалности 'уклетог' музичара сада доноси документарац у којем се баца ново светло на живот уметника чија је судбина језиво подсећала на ону његового оца.

И данданас познат по својој анђеоској изведби Коенове 'Халлелујах', Џеф Бакли имао је само 30 година када се удавио у рици Мисисипи. Иако су истрага и обдукција потврдиле да је реч о несрећном случају, питања о његовим последњим данима, бизарном понашању и терету који је осећао због славног оца, којег није ни познавао, и даље интригирају јавност.

Управо због тога не чуди то што је Баклијев живот инспирисао редитељску Ејми Берг да о њему сними документарац 'Ит’с Невер Овер, Јефф Буцклеy', а он је 4. децембар стигао на ХБО Маx.

Певач чији глас данас препознајемо на прве тактове кобног 29. маја 1997. године у Мемфису је потпуно обучен ушао у реку Мисисипи. Његов пријатељ  Кит Фоти нервозно га је посматрао са обале, али био је довољан само тренутак непажње. Када се окренуо како би померио касетофон да га не смочи вода, чији се ниво подигао због проласка брода, Бакли је једноставно нестао.

Шест дана касније путник на речном броду Америцан Qуеен уочио је тело у води, а идентификовали су га по љубичастој минђуши у пупку. Музички свет остао је у шоку јер живот и каријера која је итекако обећавала да ће променити историју рока прекинути су на најокрутнији начин.

Бизарно понашање уочи трагедије

Иако је званични узрок смрти 'случајно утапање', дани који су претходили трагедији били су, благо речено, хаотични. Баклијев менаџер Дејв Лори открио је тек касније да се певач понашао потпуно непредвидиво.

'Покушавао је да купи кућу која није била на продају. Покушавао је да купи ауто који није био на продају. Запросио је девојку Џоан Васер. Чак се пријавио за посао чувара лептира у зоолошком врту у Мемфису', испричао је Лори. Притисак стварања другог албума, након, како су га критичари назвали, ремек-дела 'Граце' из 1994. године, био је огроман. Бакли је био престрављен идејом да неће надмашити свој дебитантски албум.

Те вечери, док је с Фотијем чекао бенд, одлучио је да заплива. У тешким чизмама, фармерицама и мајици ушао је у воду певајући хит Лед Зеппелина 'Wхоле Лотта Лове'. Кад је наишао већи брод, Фоти му је довикнуо да се склони, али струја је била јача.

Џефова прича неодољиво подсећа на судбину његовог оца, музичара Тима Баклија. Иако је увек наглашавао да га отац није 'дефинисао', њихови су животи били језиво слични.

Тим је напустио породицу исте године у којој му се родио син. 'Никад га нисам познавао', рекао је Џеф једном приликом. 'Срео сам га једном кад ми је било осам година. Дошли смо му у посету, а он је радио у својој соби, па нисмо ни разговарали.' Два месеца након тог сусрета Тим је умро од предозирања хероином, морфијумом и алкохолом. Имао је само 28 година.

За разлику од оца, Џеф није био под утицајем опијата у тренутку смрти. Токсиколошки налаз показао је тек трагове алкохола, али никакве дроге. 'Вода га је повукла доле, а чизме су га отежале', закључила је полиција.

Борба за наслеђе

Након Џефове смрти мајка Мери Гуиберт преузела је контролу над његовом заоставштином, и то на прилично драматичан начин. Кад је сазнала да Сони планира да објави недовршене снимке на којима је радио, а које је он сам хтео уништити, ангажовала је адвокате.

'Рекла сам им: 'Желим само једну ствар. Дајте ми контролу и радићемо то заједно'', присетила се Гуиберт. Резултат је био албум 'Скетцхес фор Мy Сwеетхеарт тхе Друнк', компромис који је фановима дао увид у оно што је могло бити.

И данас Гуиберт чврсто брани успомену на сина, одбацујући теорије о самоубиству. 'Знамо да је Џеф био срећан у тренутку када је ушао у воду. Певао је и причао о љубави. То није чин човека који се опрашта од света', закључила је.

Култна обрада

А што се тиче његове заоставштине – да је Бакли у целој каријери снимио само своју данас култну обраду Коенове песме 'Халлелујах', и то би било довољно да му осигура место у музичкој историји. Његова огољена и сензуална верзија ове песме постала је за многе, па чак и за Коена, она права, претворивши је у модерни класик.

А он заправо није стигао да остави много тога. Објавио је само ЕП и студијски албум, али и то је било довољно да изгради култ који је с временом само растао. Више од четврт века касније Бакли је мит, а његов живот једнако је тужан, леп и загонетан као и његова музика.

Рођен је 17. новембра 1966. године у Анахеиму у породици музичара. Његова мајка Мери свирала је клавир и виолончело, а отац Тим био је цењени џез-фолк кантаутор који је снимио девет албума и данас се спомиње уз иконе попут Џони Митчел. Родитељи су му се рано растали, а једини сусрет с оцем, како смо већ споменули, имао је 1975. године, неколико месеци пре његове смрти предозирањем.

У Баклијевом музичкој причи далеко важније место имао је очух Рон Морхед јер му је пустио Лед Зеппелинов 'Пхyсицал Граффити', плочу због које је тада 12-годишњак одлучио да ће постати музичар. Гитару је свирао од пете године, а након школе и краће епизоде на Мусицианс Институтеу у Лос Анђелесу свирао је у разним бендовима, чак и пратио данцехалл реггае пионира Схинехеада.

У Њујорк се преселио 1990. године, а већ идуће године изазвао је сензацију наступом на концерту посвећеном музици његовог оца. 'Било ми је важно да му барем тако одам почаст', рекао је за Ролинг Стоун магазин 1994. године.

Упркос сталним поређењима с оцем, Бакли је одлучио да крене својим путем. Након кратке епизоде у бенду Годс анд Монстерс почео је да наступа у малим њујоршким клубовима попут легендарног Син-éа, где се брзо прочуло за 'оног младића нестварног гласа'. Уследила је борба издавача, а Бакли је свој потпис одлучио да да Цолумбиа Рецордсу.

Први ЕП, 'Ливе ат Син-é', објавио је 1993., а годину касније стигла је и плоча 'Граце', која не звучи као било шта издато 90-их. Реч је о албуму који је тек накнадно добио статус ремек-дела па га је и Роллнг Стоун магазин 2021. године уврстио међу 500 најбољих свих времена.

Након његове смрти излазили су бројни лајв албуми, а 'Граце' је 2002. постигао златну те 2016. године и платинасту плочу.

(тпортал)

БОНУС ВИДЕО:

 

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas