Тоскани је током лета открио да се бори са ретком болешћу познатом као амилоидоза, у којој се протеин амyлоид накупља у виталним органима.
Италијански фотограф и арт директор Оливијеро Тоскани, који је изазвао контроверзе својим провокативним кампањама за бренд Бенеттон током 1980-их и 90-их, преминуо је у 82. години, саопштила је његова породица у понедељак.
Тоскани је током лета открио да се бори са ретком болешћу познатом као амилоидоза, у којој се протеин амyлоид накупља у виталним органима.
Рођен у Милану 1942. године, Тоскани је био син познатог фото новинара Феделеа Токанија, који је радио за "Цорриере делла Сера".
Након што је студирао фотографију и графички дизајн на Универзитету уметности у Цириху крајем 1960-их, Токани је започео своју каријеру као модни фотограф у магазинима као што су Елле, Вогуе и Харпер’с Базаар.
До међународне славе дошао је почетком 1980-их, када га је Луциано Бенеттон ангажовао за арт директора његове породичне модне компаније.
Тоскани је за Бенеттон реализовао кампање које се нису фокусирале на брендове шарене џемпере, већ су истраживале актуелне друштвене теме као што су ХИВ/АИДС епидемија, расизам и смртна казна.
Једна од најпознатијих кампања била је из 1992. године, када је коришћен снажан имиџ жртве ХИВ/АИДС епидемије Дејвида Кирбија, који је преминуо у хоспицу у Коламбусу, Охајо, окружен породицом.
Употреба слике, коју је снимила тадашња студенткиња новинарства Тереза Фрејре и која је први пут објављена у часопису Лифе 1990. године, изазвала је бес и међу римокатолицима који су сматрали да слика изругује религијску иконографију, али и међу активистима за борбу против АИДС-а који су сматрали да је њен приказ увредљив и експлоататорски.
Породица Кирби је саопштила да је дозволила употребу слике како би се подигла свест о АИДС-у и као последњи омаж преминулом сину.
"Заправо, нисам био заинтересован за џемпере компаније," рекао је Токани у интервјуу за сајт Тхе Унитед Натионс оф Пхотограпхy 2012. године.
"Напротив, мислим да је важно да компанија покаже своју друштвену интелигенцију и осетљивост према друштву... резултати су показали да је овај концепт функционисао. Током 18 година колико сам радио са Луцианом Бенеттоном, компанија је порасла 20 пута," рекао је Токани.
Токани је наставио са провокативним кампањама у Бенеттону, укључујући 2000. годину, када је истакао проблем смртне казне кроз портрете људи на смртној казни у САД-у, које је фотографисао током двогодишњег периода крајем 1990-их.
Његова сарадња са Бенеттоном укључивала је и оснивање магазина "Цолорс" почетком 1990-их у партнерству са америчким графичким дизајнером Тибором Калманом, који је приказивао пораст све више мултикултуралног света.
Такође, Тоскани је био укључен у оснивање истраживачког института Фабрица у северном италијанском граду Тревису. Институт је у 2000-им годинама имао кратак излет у свет филма под руководством Марка Мулера, али сада функционише углавном као резиденција која промовише размену међу младим креаторима.
Након што је 2000. године напустио Бенеттон, Тоскани је наставио да се бори за права која су му била важна, као што су права геј особа, борба против расизма и анорексије, кроз рад са другим брендовима.
Иза њега остају супруга Кирсти Тоскани (рођена Мосенг) и њихово троје деце: Роко, Лола и Али Тоскани.
(Курир/ Деадлине)
БОНУС ВИДЕО:
Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ