Oglas
Oglas
· · Коментари: 0

РЕТКО КО ЗНА КО ЈЕ ПЕВАЧИЦА КОЈА СТОЈИ ИЗА ОВИХ ХИТОВА КОЈЕ СВИ ВОЛИМО: Отишла је прерано, а прича о сендвичу засенила је њен невероватан таленат

Име Кас Елиот на прву вам неће бити познато, али иза њега се крију хитови шездесетих које и данас радо слушамо.

1762177651_profimedia-0769447805.jpg
Фото: Профимедиа
Oglas

Музичка сцена је током шездесетих и седамдесетих доживела велике промене, на што је утицао и тадашњи покрет деце цвећа. Продукт тог доба била је и група Тхе Мамас анд тхе Папас, чија је чланица била Кас Елиот, једна од најхаризматичнијих певачица свог времена.

Иако је њен глас одекивао позорницама широм света, иза њеног осмеха и неодољиве енергије крила се животна прича пуна борбе, пркоса, љубави и трагедије.

Рођена 1941. у Балтимору у породици средње класе као Елен Наоми Коен, од малих ногу се издвајала по јаком карактеру, бритком духу и љубави према музици и позоришту. Иако се често осећала другачијом због свог изгледа, Кас је била невероватно самоуверена и духовита што ће касније постати кључни део њеног јавног имиџа.

У средњој школи почела је да користи име Кас, за шта јој је могућа инспирација била Пеги Кас, док је Елиот као презиме придружила касније у спомен на преминулог пријатеља. Напустила је средњу шето пре уочи матуре и преселила се у Њујорк, одлучна да постане звезда.

Пре него што је свет упознао њен глас у Тхе Мамас анд тхе Папас, Кас је каријеру започела у позоришту. Наступала је у оф-Бродвеј продукцијама попут "Тхе Мусиц Ман" и "Тхе Биг 3". У исто време када се почела развијати америчка фолк музичка сцена, упознала је Тима Роса и Џона Брауна, са којим је почела да пева у бенду тхе Триумвирате. Након одласка Брауна и доласку Џејмса Хендрикса, састав се преименовао у Тхе Биг 3. Касније је сарађивала и с бендом Тхе Мугwумпс, где је сарађивала с будућим члановима Тхе Мамас анд тхе Папас.

Занимљиво, управо се из тог фолк миљеа родила идеја за нови музички правац који ће ускоро освојити свет – калифорнијски фолк-рок звук.

Године 1965., Кас се придружује групи коју су чинили Џон Филипс, Мишел Филипс и Дени Доерти – и рађа се Тхе Мамас анд тхе Папас.Њен моћан алт и топли вокал одмах су постали заштитни знак бенда. Заједно су створили бројне безвременске хитове, укључујући: Цалифорниа Дреамин’", "Мондаy, Мондаy", "Дедицатед то тхе Оне И Лове" и "Дреам а Литтле Дреам оф Ме", која ће касније постати Касин највећи соло хит.

Кас је била једина чланица која није била у романтичној вези с неким из бенда, али је била њихово емоционално средиште – често смиривала сукобе, а истовремено била најискренија и највеселија чланица. Кас Елиот била је позната по заразном смеху, искрености и духовитости. Упркос тадашњим стандардима лепоте, никад није допустила да је друштвене предрасуде ограниче – носила је своје тело с поносом и постала икона самопоуздања и аутентичности. Многи је памте као жену која је прва разбила стереотипе о женским извођачицама у мушком музичком свету шездесетих.

Из овог времена бележи се и нестварна прича око њеног суђења јер је из хотелске собе у Лондону украла постељину са кревета. Иако је на почетку одбила оптужбе, а тужилаштво одбацило оптужбе, бенд је морао да откаже концерт. Када се вратила у Лондон, открила је како је узела две постељине са кревета јер "су јој се свиделе", али због третмана полиције је одлучила да не каже истину.

Након распада Тхе Мамас анд тхе Папас 1968., Кас је започела соло каријеру и убрзо остварила успех, али иза сцене борила се с несигурностима и зависностима о дрогама и храни. Током седамдесетих покушавала је да промени имиџ и да буде прихваћена као озбиљна певачица ван оквира бившег бенда, али њено здравље и емоционални притисак често су је спутавали.

Кас је пет година била удата за Џејмса Хендрикса, али тај брак није никад конзумирала. Једини разлог зашто су ишли пред матичара је била Хендриксово избегавање одласка у рат. За време овог брака је родила ћерку Овен Ванесу Елиот-Кугел, чијег оца никад није јавно идентифииковала. Тек 2008. године откривено је како је Овенин биолошки отац Чак Деј, који је сарађивао с Тхе Мамас анд тхе Папас као басиста.

Свој задњи дан провела је на прослави 31. рођендана Мика Џегера, али на њој је често крварила из носа, кашљала и имала проблема с дисањем. Нешто касније је отишла на забаву новинара Џека Мартина, али онима с којима се дружила је рекла како се осећа исцрпљено. Напустила је забаву уз изговор да иде да се наспава, али из тог сна се није никад није пробудила. Недостајало јој је само два месеца до 33. рођендана, а као званични узрок смрти је наведен инфаркт за време спавања. Није имала наркотике у телу, а једно време су се шириле гласине како се угушила сендвичем од шунке, што је у више наврата оповргнуто.

Смрт је шокирала обожаватеље и музички свет, а свима је било јасно да је отишла прерано, на врхунцу свог талента. Њену ћерку усвојила је њена млађа сестра, која ју је одгојила заједно са својим сином.

Кас Елиот остаје запамћена као један од најснажнијих вокала и најискренијих духова шездесетих. Њена песма "Дреам а Литтле Дреам оф Ме" и данас се сматра једном од најнежнијих интерпретација у историји попа, а њена храброст и харизма и даље инспиришу нове генерације извођачица.

(Дневник.хр)

БОНУС ВИДЕО:

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas